سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پایان معاملات ۵ اردیبهشت رقم خورد

شاخص بورس ۲ هزار و ۵۰۰ واحد رشد کرد

شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۵۳۳ واحد، در تراز یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۲۴۹  واحد متوقف شد.

امروز دوشنبه (۵ اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۳۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۵۳۳ واحد، در تراز یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۲۴۹  واحد متوقف شد.

آقای آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار امروز تحت تاثیر عواملی همچون، اعلام کاهش نرخ تورم به ۲۹ درصد، سوددهی مواد شیمیایی و پتروشیمی‌ها، افزایش نرخ حمل و نقل و همچنین معارفه شرکت آماده برای عرضه اولیه بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان رسید. «وامید»، «فارس» و «تاپیکو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «شستا» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۳ هزار و ۱۰۸ واحد روی پله ۴۰۵  هزار و ۵۱۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ هزار و ۸۷۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۸۲ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۶۱۰ میلیون سهم و به ارزش ۱۱۳ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، تاپیکو و فولاد به ترتیب با ۱۴۷۵.۶۵، ۱۳۱۰.۳۵ و ۱۰۳۰.۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های وامید، پارسان و وغدیر به ترتیب با ۱۹۰۰.۳۱، ۵۰۸.۷۱ و ۳۷۹.۸۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های وسپهر، دماوند و سمگا به ترتیب با ۱۵.۰۱، ۹.۶۷ و ۸.۵۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های آریا، دماوند و سمگا به ترتیب با ۲۹.۴۹، ۹.۶۷ و ۸.۵۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷۸۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «شیمیایی» و «سرمایه گذاریها» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های رمپنا، پردیس و بترانس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وامید، قزوین و فلوله بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های سبزوا، تاپیکش و وگستر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت کپرور، بساما و گکوثر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.


برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و یاقوت در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و فزر بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های افاد ۵۳، اعتماد و تابان ۰۳ در بورس ایران داشتند.


بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های خگستر ۲، خگستر و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خگستر ۲، شستا و خگستر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۷۴ و اراد ۸۵۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، حآفرین ۴ و تجلی بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.