سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری برای صادرات استان کرمانشاه/حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری برای صادرات استان طی امسال خبر داد و گفت: تصور ما این است که این هدفگذاری محقق خواهد شد.

محسن دارابی با بیان اینکه برای امسال هدفگذاری سه میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در نظر گرفته شده، گفت : با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که استان دارد و با وجود پنج مرز رسمی و یک بازارچه مرزی، امیدواریم این هدفگذاری محقق شود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در هدفگذاری صادراتی امسال کشور، کرمانشاه بعد از هرمزگان، بوشهر و خوزستان، چهارمین استان کشور از نظر صادرات در نظر گرفته شده است.

دو میلیارد و ۸۳۸ میلیون دلاری برای صادرات پارسال استان هدفگذاری شده خوشبختانه پارسال ۱۰۲ درصد تحقق صادرات داشتیم و رقم دو میلیارد و ۸۸۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی برای استان ثبت شد.

صادرات پارسال استان از نظر وزنی سه درصد و از نظر ارزشی ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است.

سهم کرمانشاه از کل صادرات کشور در سال قبل از نظر وزنی ۱۲ و از نظر ارزش ۱۰ درصد بود، اما در زمینه صادرات کشور به عراق از نظر ارزشی ۵۳ درصد و از نظر وزنی ۵۱ درصد سهم داشتیم که رقم قابل توجهی است.

عمده کالا‌های صادراتی استان در پارسال شامل میل گرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ ساختمانی، لبنیات، محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت در کنار هرمزگان، بوشهر، خوزستان و آذربایجان غربی جزو پنج استان اول کشور از نظر ارزش صادرات بودیم .

طرح مشکلات واحد تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان گفت: هر موضوعی که مرتبط با کار واحد تولیدی باشد قابل طرح در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع است و مشکلات آن‌ها باید در این کارگروه حل و فصل شود

دارابی گفت: هیچ واحد تولیدی در استان نباید به خاطر بدهی به شرکت‌های خدمت‌رسان تعطیل شود.

هر موضوعی که مرتبط با کار واحد تولیدی باشد قابل طرح در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع است و مشکلات آن‌ها باید در این کارگروه حل و فصل شود.

دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان هر مشکلی که با واحد تولیدی دارند، باید از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری نماید.

مشکلات پنج واحد واحد تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع رسیدگی شد، سازمان صنعت، معدن، تجارت به عنوان مرجع، آمادگی پاسخگویی به استعلامات شرکت گاز به منظور تعیین سطح بندی صنایع برای گاز بها را دارد.

قرار است امسال ۵۰ جلسه به منظور بررسی وضعیت واحد‌های صنعتی مشکل دار استان تشکیل شود که امیدواریم کمکی به افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی نیمه فعال و راکد داشته باشد.

در سال ۱۴۰۰ کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه در مجموع ۱۰۹ جلسه برگزار کرد که در این جلسات ۷۱۴ مصوبه تصویب که ۴۳۵ مورد از آن‌ها اجرا شده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.