سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع به کار اولین روستابازار استان کرمانشاه یکساله شد

بیشتر از یک سال از شروع به کار اولین روستابازار استان کرمانشاه در شهرستان صحنه می‌گذرد و با وجود اینکه مسئولین وعده کرده بودند تا پایان پارسال تعداد روستابازار‌های کرمانشاه به پنج مورد خواهد رسید، اما هنوز این امر محقق نشده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : بر اساس وعده‌های داده شده باید تاکنون چهار روستابازار دیگر در استان فعال می‌شد که متاسفانه به دلیل نبود تخصیص تسهیلات مورد نیاز به مجریان این روستابازارها، این امر محقق نشد.

ایرج صفایی گفت : پیگیری برای اختصاص تسهیلات جهت راه‌اندازی هرچه سریعتر روستابازار‌های استان انجام شده با تلاش‌های صورت گرفته این چهار روستابازار تا شهریور ماه امسال فعال شوند.

هم اکنون محل این چهار روستابازار در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، پاوه و اسلام‌آبادغرب مشخص شده، اما هنوز هیچ کدام وارد فاز عرضه محصول نشده‌اند.

مشکلاتی در زمینه محل این روستابازار وجود دارد که پیگیری رفع آن در دستور کار قرار داشته و امیدواریم با حل مشکلات، این روستابازار ظرف دو ماه آینده افتتاح شود.

در تلاشیم شرایطی فراهم شود تا در آینده‌ای نزدیک تمامی شهرستان‌های استان صاحب روستابازار شوند.

راه‌اندازی روستابازار‌ها گامی مهم در جهت حمایت از کشاورزان و افزایش انگیزه آنان برای تولید است، در روستابازار‌ها تولیدات کشاورزان مستقیم از آن‌ها خریداری و روانه بازار مصرف می‌شود.

محصولات ارائه شده در روستابازار‌ها شامل محصولات لبنی، میوه و تره بار، برنج و تمامی محصولاتی است که توسط روستاییان منطقه تولید می‌شود.

در روستابازار‌ها محصولات تولیدی توسط تولیدکنندگان بدون هیچ واسطه‌ای به دست مصرف کنندگان می‌رسد، در روستابازار‌ها محصولات تولیدی با قیمتی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از نرخ بازار عرضه می‌شود.

هم‌اکنون تنها در شهرستان صحنه یک روستابازار فعال است، پارسال در این روستابازار بیش از ۱۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی عرضه شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.