سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب؛

با نوواژه به ضيافت واژه‌ها دعوتيد

کتاب «نوواژه؛ آيين به‌گويی و به‌نويسی» با کارکرد تقويت حافظه لغوی منتشر شد.

کتاب نوواژه (آیین به‌گویی و به‌نویسی) به قلم احمد وسکره در انتشارات متن و بطن منتشر شد. نوواژه مخاطبانش را با ۴۰۰۰ گروه واژه‌های مترادف و ۱۷۰۰ گروه جمله‌های هم‌نشین به ضیافت واژه‌ها دعوت می‌کند.

این کتاب با هدف گسترش دایره واژگانی و تقویت ارتباطات گفتاری و نوشتاری تدوین شده است. در جهانی که با نام عصر ارتباطات شناخته می‌شود، چگونگی برقراری ارتباط با گروه‌های مخاطب و کیفیت این تعاملات، از اهمیتی ویژه برخوردار است و واژه‌ها حلقه‌های وصل در ایجاد و تداوم این ارتباط، هستند و نقشی اثرگذار در این زمینه دارند.

در این میان اصحاب قلم و اندیشه، به‌ویژه اهالی رسانه به‌واسطه یکنواختی و تکرارِ فرایند تولید محتوا، همواره در معرض آفت هایی چون روزمرّگی، واژه‌زدگی و تکرار قرار دارند و بی‌توجهی به این مهم، پیامد‌هایی از جمله ریزش مخاطب را در پی دارد.

پیشگیری از این آسیب‌ها نیازمند به‌روزرسانی حافظه لغوی و بهره‌مندی از داشته‌ها و مهارت‌هایی کاربردی است؛ نوواژه، نتیجه هم‌آوری این اصول، بایسته‌ها و اندوخته‌هاست.

نظریه‌پردازان، نویسندگان، خبرنگاران، ویراستاران، مترجمان، مجریان، وکلای دادگستری، مدیران روابط‌عمومی و در مجموع فعالان عرصه تولید محتوا کاربران اصلی کتاب هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.