سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«سلوکی در پروا» جایزه کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی» را از آن خود کرد

کتاب «سلوکی در پروا» که با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به رشته تحریر در آمده در دومین جایزه کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی» درخشید.

مسعود آتشگران در باره کتاب «سلوکی در پروا» و برگزیده شدن این اثر به عنوان کتاب برگزیده «تاریخ انقلاب اسلامی» گفت:این کتاب بر محور زندگی مرحوم آیت الله هادی باریک بین تهیه شده و زندگی وی را از کودکی تا رحلت به رشته تحریر درآورده است.

این کتاب در خصوص زندگی یکی از علمای انقلاب اسلامی است با این حال کتاب سخت خوانی نیست و توصیفات و مطالب کتاب همان گونه که از زبان راویان بیان شده تحریر شده است و به همین موضوع این کتاب را نسبت به آثار مشابه متمایز کرده است.

در این کتاب تلاش کرده ایم به روند اقدامات و تلاش‌های قهرمان کتاب که آیت الله باریک بین هستند بپردازیم و در این خلال شاید در مجموع به تعداد انگشتان دو دست از عنوان "آیت الله" استفاده نشده است.

آیت الله باریک بین ۳۳ سال امام جمعه قزوین بودند و نیز تربیت یافته مکتب امام خمینی محسوب می‌شدند بنا بر این سبک زندگی و پرهیزکاری‌ای که در زندگی ایشان جریان داشته است جالب توجه است.

از موضوعات دیگری که کتاب را متمایز می‌کند می‌توان به جریان شناسی آقای باریک بین از پیش از انقلاب تا زمانه انقلاب و پس از آن اشاره کرد، همچنین تمام تلاش من در زمان تحریر کتاب این بوده است که شخصیت ایشان آنطور که بوده نوشته شود و از جاده انصاف خارج نشوم. این اثر فرمایشی نبوده و تلاش شده همه وقایع همان طور که رخ داده شرح داده شود.

این نویسنده قزوینی با دعوت از مخاطبان به مطالعه کتاب " سلوکی در پروا" گفت: با توجه به وضع روز جامعه و صحبت از ساده زیستی که این روز‌ها بیشتر به گوش می‌رسد مطالعه سبک زندگی آیت الله باریک بین که عمر خود را در ساده زیستی و پرهیزکاری گذرانده اند خالی از لطف نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.