سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی از افزایش بیماری سرخک در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست کمیته واکسیناسیون گفت: در پی طغیان بیماری سرخک در کشور افغانستان و تبادلات جمعیتی استان با این کشور لازم است خانواده ها، واکسیناسیون به موقع کودکان را جدی بگیرند.

مهدی طباطبایی گفت: بیش از دو سال است که دنیا درگیر همه گیری کروناست و خیلی از برنامه‌های سلامت را تحت شعاع قرار داده و شاهد کاهش پوشش ایمن سازی در طی این مدت بوده ایم.

دکتر طباطبایی بروز بیماری سرخک را بعنوان یکی از دغدغه‌های نظام سلامت عنوان کرد و گفت: با توجه به پایین بودن پوشش واکسیناسیون در کشور‌های همسایه و به دلیل طغیان بیماری سرخک در کشور افغانستان و ابتلاء بیش از ۳۵۰ هزار مورد مثبت در این کشور، لازم است هموطنان عزیز نسبت واکسیناسیون بهنگام کودکان خود اقدام کنند.

 طباطبایی گفت: در حال حاضر در نقاط مختلف کشور بیش از ۹۵ مورد مثبت سرخک در کودکان زیر ۵ سال اتباع خارجی گزارش شده است که از این تعداد یک مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اتفاق افتاده است و خطر جدی را به دنبال دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در سال گذشته عملیات واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه در استان سیستان بلوچستان انجام شد و بیش از ۶۰۰ هزار کودک ۹ ماهه تا هفت سال در برابر این بیماری واکسینه شدند.

او یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها در موضع سلامت انسان‌ها را واکسیناسیون عنوان کرد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.