سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی کشتارگاه سقز با ورود دستگاه قضایی

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از آغاز فعالیت مجدد کشتارگاه تعطیل‌شده سقز با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی از احیا مجدد فعالیت و بازگشت کشتارگاه مرغ شهرستان سقز به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضایی خبر داد و گفت: با این اقدام زمینه اشتغال مستقیم ۵۵ نفر فراهم شده است.

به گفته او: این اقدام در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری؛ رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضاییه و با تلاش‌های مجموعه دستگاه قضایی به‌ویژه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سقز صورت گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: این واحد تولیدی به سبب مشکلات پیش آمده بیش از ۲ سال و نیم تعطیل شده بود که با راه‌اندازی مجدد آن، کمک شایانی به اشتغال‌زایی در منطقه خواهد شد.

او گفت: مشکلات این مجموعه شامل مشکل زیست‌محیطی ناشی از پسماند کشتارگاه، عدم رعایت استاندارد‌های دامپزشکی، عدم تخصیص انشعاب گاز صنعتی، بدهی مالیاتی و متناسب نبودن تخصیص آب با عملکرد کشتارگاه بود، که خوشبختانه با برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و همکاری موثر ادارات اجرایی این شهرستان حل و فصل شد.

حسینی می گوید: سپردن تعهد از سوی مالکان این کشتارگاه به اداره محیط زیست موجب رفع موانع خواهد شد.

به گفته او:این کشتارگاه صنعتی هم اکنون فعالیت خود را با ظرفیت روزانه ۱۴ هزار قطعه مرغ زنده آغاز کرده و توان تامین مرغ شهرستان‌های مجاور سقز را نیز دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.