سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افکاری:

نرخ مشارکت اقتصادی بانوان فارس در حال کاهش است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان به ویژه در بخش بانوان در حال کاهش است بنابراین برای پایین آوردن نرخ بیکاری باید نرخ مشارکت اقتصادی را بالا ببریم.

احمدعلی افکاری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: تسریع در اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان برای توسعه صنایع، تسریع در تکمیل سد‌های استان و شبکه‌های آبیاری زیردست آنها، اجرای هر چه سریع‌تر مناطق ویژه اقتصادی مصوب شده، برقی و سریع‌السیر شدن راه‌آهن شیراز _ اصفهان و ادامه احداث آن تا لار و بندرعباس، تسریع در احداث آزادراه اصفهان_ شیراز و لار_ بندرعباس و تسریع در احداث راه‌آهن و آزادراه شیراز_ بوشهر از جمله پروژه‌های اولویت‌دار پیش‌روی استان فارس است.

او، تسریع در احداث منطقه ویژه دانشگاهی بین‌المللی شیراز، مطالعه و ایجاد شهرک سینمایی جنوب کشور، تسریع در اجرای طرح بین‌المللی حافظیه تا سعدیه به عنوان بزرگترین پروژ ادبی، تاریخی و فرهنگی کشور، تسریع در سرمایه‌گذاری و تکمیل شهر سلامت، اجرای شهر بزرگ معرفی تمدن‌های دنیا در منطقه‌ای بین مرودشت و پاسارگاد را از دیگر اقدامات اولویت‌دار برنامه توسعه فارس عنوان کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: نرخ بیکاری استان فارس تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به ۵ درصد برسد و متاسفانه نرخ مشارکت اقتصادی استان فارس به ویژه در بخش بانوان در حال کاهش است بنابراین برای پایین آوردن نرخ بیکاری باید نرخ مشارکت اقتصادی را بالا ببریم.

افکاری در مورد دستور استاندار فارس برای ایجاد شهرک اقماری در نزدیکی کلانشهر شیراز گفت: ۴ پهنه سروستان، بیضا، داریان و کوهمره برای این کار بررسی شده است.

او در مورد الحاق اراضی شرق صدرا به شهر صدرا جهت طرح جهش تولید مسکن نیز گفت: با توجه به قرارگیری این اراضی در محدوده پارک ملی بمو و منع قانونی جهت تغییر کاربری، تقاضای خارج کردن این اراضی از محدوده پارک ملی حفاظت شده بمو به شورای عالی محیط زیست کشور داده شده است تا جایگزین این ۳۸۹ هکتار زمین دیگری به محیط زیست معرفی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.