نسرین باباپور امروز در جلسه تبیین برنامههای سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: لازمه سوادآموزی کارآمد، ارائه هدفمند و نظام یافته خدمات سوادآموزی و پیگیری مستمر اجرای این موضوع در استان است.
او فرصتسازی و فرصتآفرینی در راستای توسعه عدالت آموزشی و استفاده از ظرفیتهای درون و برون سازمانی به منظور استقرار سوادآموزی کارآمد را از مهمترین وظایف مسئولان سوادآموزی در استان اصفهان برشمرد و گفت: سال گذشته سه طرح سوادآموزی مدرسه محور، توانمندسازی سوادآموزان و پیوند سواد و زندگی در استان آغاز و اجرا شد.
باباپورمی گویدیکی از اهداف مهم نهضت سوادآموزی در استان توانمندی و افزایش نرخ سواد اولیا بمنظور پیشگیری از ترک تحصیل در دانشآموزان است.
یکی دیگر از اقدامات در این زمینه طرح پیوند سواد و زندگی بود که با اجرای طرح یادگیری محلی در بخشهایی از استان شامل دهاقان، ناحیه چهار اصفهان، جرقویه و فلاورجان در سال گذشته اجرا شد.
در حال حاضر۱۶ مرکز سوادآموزی محلی در استان اصفهان وجود دارد که در این مراکز علاوه بر خواندن و نوشتن، مهارتهای زندگی و آموزشهای نوین در حوزه فناوری هم به سواد آموزان ارائه میشود.
معاون سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین به آییننامه اجرایی مدارس و تبیین وظایف مدیران و ارکان مهم مدرسه درخصوص سوادآموزی و پژوهشهای انجام شده در زمینه نقش و تاثیر سواد اولیا در شاخصهای مهمی از جمله سلامت روانی، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پیشگیری از بازماندگی و ترک تحصیل، پیشگیری از آسیب پذیری و آسیب رسانی اشاره کرد.
باباپور در ادامه با توجه به آثار مثبت بازدیدهای میدانی از مسئولان و ناظران آموزشی خواست تا با حضور در کلاسها عملکرد آموزشدهندگان را مورد بررسی قرار دهند و در اجرای کیفی جشنواره استانی درس پژوهی ویژه آموزش دهندگان برنامهریزی کنند.
استان اصفهان با ۹۷.۷ درصد باسوادی جزو پنج استان برتر با سواد کشور است.