سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

زبان استجابت دعا، زبان التماس و اصرار است

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: باید از خداوند همانند گدایی بیچاره درخواست کرد و از گناهان پاک شد.

حجت الاسلام ادیب یزدی کارشناس مذهبی، درباره آداب دعا و پذیرش آن گفت: اصل دعا ارتباط روحی با عالم بالاست و اینکه انسان خودش را در محضر خداوند می بیند. مهم ترین نکته در آداب دعا این است که انسان مطمئن باشد که  صدایش به عالم بالا می‌رود و خداوند صدایش را هنگام دعا می شنود. 

این کارشناس مذهبی می گوید، خداوند خریدار دل شکسته انسان است زیرا او ارحم الراحمین است. تفاوتی نمی‌کند که شما با زبان عربی یا فارسی یا حتی لحن های مختلف نظیر لحن گریه، فراق، وصال یا ... دعا کنید. خداوند در شب های قدر به دعاهایمان بیشتر نظر می‌کند. 

به گفته او، زبان عربی زبان قرآن است. خداوند نیز با زبان عربی فرمایشاتش را بیان کرده. پیامبر اسلام عرب زبان بوده و زبان عربی زبانی کهن با ابعادی وسیع است و برای بیان مطالب عمیق خداوند مناسب است.

این کارشناس مذهبی، درباره راه استجابت دعا می‌گوید، باید با دل شکسته به در خانه خدا رفت و ذهن را به دعا و نیایش با حضرت حق معطوف کرد. این یعنی باید خالص باشیم؛ برای خدا فیلم بازی نکنیم و همانند گدای بیچاره با خداوند و از سر التماس صحبت کنیم. 

خواسته قلبی ما باید همراه با جزئیات مشخص باشد و نباید کلی گویی کنیم. اما از همه این ها در درجه اول انسان باید از گناهان پاک شود پس برای استجابت سریع باید استغفار و در مرحله بعد توبه کرد.

برچسب ها: شب قدر ، مناجات خوانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
پوریا
۲۳:۲۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ان شالله از گناه پاک شیم