سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور: سامان‌دادن به وضعیت اتباع خارجی ضرورت دارد

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: همه مشخصات و وضع تردد اتباع خارجی در مناطق مختلف کشور، باید کاملاً قاعده‌مند باشد و لازم است نظارت‌ها نیز با دقت صورت گیرد.

رئیس‌جمهور در شورای اداری شهرستان‌های شهریار و قدس گفت: ضرورت دارد طرحی درباره نحوه مهاجرت و اسکان در شهرستان‎‌های غرب استان تهران تدوین شود تا مهاجرت همراه با ضابطه و مقررات باشد.

آقای رئیسی گفت: ایجاد فرمانداری ویژه از ضرورت‌های این منطقه است، این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد و پس از بررسی کارشناسی می‌تواند در جلسه هیأت دولت مطرح شود، آنچنان که طرح استان شدن غرب و شرق استان تهران موضوعی قابل بررسی است.

مشکل تامین ودیعه مسکن برای خانواده‌های دهک‌های پایین جامعه یکی دیگر از موضوعات این جلسه بود و رئیس‌جمهور گفت این موضوع در دولت بررسی شده و اوایل هفته آینده درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین درباره نیاز مناطق غربی استان تهران به مترو و حمل و نقل شهری اعلام کرد که شرکت مشترک شهرداری‌ها می‌تواند در این خصوص فعال شود و بی‌تردید دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.

موضوع جمعیت و تاکید دولت برای توزیع امکانات براساس آن  دیگر محور این جلسه بود. 

آقای رئیسی دراین خصوص گفت: سرشماری پیش‌تر هر ۵ سال یکبار انجام می‌شد، اما آن را به ۱۰ سال یکبار افزایش دادند که به نظر می‌رسد سرشماری ۵ سال یکبار منطقی‌تر است. لذا ضرورت دارد ابعاد مختلف این موضوع در جلسات کارشناسی بررسی و تصمیم‌گیری شود.

به گفته او، «دولت مصمم است در توزیع امکانات، سرانه جمعیت و ظرفیت‌های شهرستان‌ها را در نظر بگیرد.»

رئیس‌جمهور همچنین درباره واقع شدن واحد‌های مسکونی محمدآباد شهر قدس در حریم رودخانه، گفت: تعیین حریم برای رودخانه و دریا یک موضوع کارشناسی و قانونی است و لازم است مشکل مردم محمدآباد پیگیری شود تا تکلیف مردم مشخص گردد.

به گفته او، «باید کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا این مشکل را در سطح شهرستان و نیز در سطح کشور بررسی کند و با تصمیم‌گیری مناسب، دغدغه و نگرانی مردم را برطرف کند.»

آقای رئیسی در پایان به این نکته هم اشاره کرد که سفر‌های استانی بدون تشریفات بوده و صرفاً جنبه کاری داشته باشد و در آن برای رفع مشکلات مردم چاره‌اندیشی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
میخواهید کل ایران ببخشیم به اونا ما بریم افغانستان ما راضی هستیم ولی دیگه پشت سرمون ندوند بیان اونجا. هر کشوری فرهنگی متفاوت دارد حتی دو کشور صددرصد شیعه
.مهاجرت هم در همه جا دنیا پیوسته و آهسته شکل میگیرد آن هم با سخت گرفتن زیاد

این که اینجوری افغان ها اومدن مهاجرت نیست که بگید ما نژاد پرستیم. اینجور مهاجرت معمولا کشور فروشی مسولان ما و کشور گشایی افغان ها است
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام جناب رئیس جمهور نه چرا. بزارید بیان اونا شدن ایرانی ما شدیم مهاجر خارجی برای ۲تا نان باید یکساعت تو صف وایسیم از بس تو نانوانی مهاجران افغانی زیاد شده..به واسطه تقاضای زیاد افغانی دیگه تو شهر خانه خالی پیدا نمیشه مرد حسابی همینجوری خونه پیدا نمیشه وای به حال اینکه مهاجرین عزیز هم بهش اضافه شده...دیگه به شغل کارگری تن نمیدن همه شدن تولید کار زیر پله ای ...بهشون سه ما ویزا میدید میان ایران مهلت ویزا تموم میشه هیچ کدام برنمیگردن شما خودتون باعث همه این بدبختی مردم هستید بسه تو رو به خدا کمی هم به فکر مردمتان باشید اگر انصاف دارید
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رییس جمهور یک ماه از سال جدید رفت بودجه خیلی وقت تصویب شده اول فکر ملت ایران و کارمندان و مستمری بگیران ایرانی باشید جنس ها وکرایه ها رفت بالا ولی حقوق ما منتظر ابلاغ جنابعالی است .
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما ملت فرزند زن اول هستیم
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر حرف بزرگی زده؟ بله ضرورت داشته و اجرا می شده در دولت شما کشور دروازه ندارد و هر کسی سر خود وارد کشور می شود. . کشور شده کمپ فراریان و آوارگان و .... .
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایکاش آقای رئیس جمهور مقداری از خصلت حضرت علی در وجود شما ودیگر دولتمردان شما بود که متاسفانه نیست وبویی نبردین فقط اشگ تمساح میریزید.حس ندارید.درک نمیکنید. اگر مردی دست هر عاملی که باعث تورم .گرانی در هر زمینه ای میشه قطع واعدام کن مثل رضا شاه وقتی نان را گران کردن وخود نانوا را در تنور انداخت حساب دست همه امد ولی شما چه کاری ازتون بر میاد جریمه میکنید به حساب خزینه دولت واریز میشه .و بگیر برو به اخر وفقط مردم را گول میزنید که دارید کار میکنید خدا از شما نگذره .امیدوارم شهدا از شما راضی نباشن که داری ضربه بدی به ایران وایرانی میزنی
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام هنگام مناظره فرمودین وانتقاد کردین از دولت قبل گوشت 5برابر....خودرو 8برابر...مسکن .7برابرچطور مردم تحمل کنن..حالا بعد از گذشت 9ماه از ریاست شما برنج 2 برابر...گوجه 3برابر..بادمجان 5برابر..گوشت و 160 تا 200 ....پراید 200میلیون مسکن 20 درصد...اجاره بها 80 درصد اینترنت 60 درصد الان مردم چطور تحمل کنن شما بفرمائید