سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل جلسه سازمان های مردم نهاد به مناسبت روز جهانی زمین پاک

اولین جلسه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان با سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و مسئولان این اداره کل به مناسبت روز جهانی زمین پاک برگزار شد.

عطا پور شیرزاد سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با پیشنهادهای کارساز، مدون و نتیجه محور در افق های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، می توانیم با همراهی سمن ها، اتفاقات خوشایندی را در سطح استان رقم بزنیم.

او به اعتراض سمن ها در خصوص مجوز برداشت آنغوزه در منطقه بهرام گورکه از سوی منابع طبیعی استان صادر شده پاسخ داد و گفت: این مجوز ها از قبل صادر شده و مورد موافقت محیط زیست نیست و به جد و از طرق مختلف به دنبال لغو این مجوز ها هستیم.

پور شیرزاد از سازمان های مردم نهاد خواست با توجه به ظرفیت آن ها در بعد علمی، عملی و همچنین سیاست دولت مردمی مبنی بر مردم پایه و مشارکتی بودن فعالیت ها، با ایجاد ارتباط مستقیمی با رسانه ها به منظور تنویر افکار عمومی و اعتماد سازی حداکثری به جای انتقال اتفاقات محیط زیستی و برقراری ارتباط از دولت به مردم به رویکرد مردم به مردم برسیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: انتظار می رود با تعامل همه تشکل ها و با اتحاد همه جانبه، از انفال الهی  حراست کنیم.

او در پاسخ به سوال یکی از سمن ها در خصوص حریم تالاب هفت برم گفت: حریم تالابرا آب منطقه ای استان فارس مشخص  کرده و ما بقی کارهای قانونی  از سوی محیط زیست در حال انجام است.

در ادامه جلسه نمایندگان سمن ها به مواردی مانند نقش پررنگ مدیریت مشارکتی با حضور فعال و عمل گرایانه ی سمن ها، فرهنگ سازی در خصوص استفاده حداقلی از پلاستیک در بین شهروندان و همچنین تفکیک از مبدا، تقاضای حمایت از نبود انتقال آب مارگون به دو روستای اسفیان و تل زری و حفاظت اصولی در منطقه تنگ گمبیل سپیدان، حمایت از تولید کیسه های پارچه ای، حفاظت از تالاب ها با طرح های علمی و قابل اجرا، هم افزایی تمامی سازمان های مردم نهاد، توجه ویژه به زیستگاه جنگلی زاگرس و همچنین، مقاومت در برابر خواسته های ناپایدار عوامل قدرت و جلوگیری از توسعه ناپایدار اشاره کردند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.