سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح نهضت ملی مسکن به مرحله اجرا رسید

طرح نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت ۸۸۰ هزار واحد مسکونی رسیده، اما برای اجرای هرچه سریعتر این واحد‌ها باید اراضی تامین و آورده متقاضیان پرداخت شود.

در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در شهر‌های مختلف برنامه ریزی شده که تاکنون اراضی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی تامین شده است.

در مدت زمان ۶ ماه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارنفر ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۲ میلیون نفر تایید شدند و از ابتدای فرودین به مرور پیامک برای واریز آورده به متقاضیان ارسال شده است.

کسانی که پیامک دریافت کردند مدارک خود را باید به صورت حضوری برای تشکیل پرونده فیزیکی به آدرس اعلام شده در پیامک، تحویل دهند؛ چراکه مدارک متقاضی تا پیش از این فقط در سامانه بارگذاری و اعلام شده است.

آقای محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید: به محض اینکه سابقه ۵ سال سکونت در استان کنترل شود، فرد متقاضی برای تشکیل پرونده به نظام بانکی معرفی و بعد از افتتاح حساب و واریز وجه به پروژه متصل می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود که میزان آورده متقاضیان درطرح نهضت ملی مسکن در قالب ۵ مرحله است که در هرمرحله حدود ۴۰ میلیون تومان باید فرد متقاضی پرداخت کند.

از سوی دیگر تسهیلاتی را در همان ابتدای طرح برای متقاضیان در شهر‌های مختلف درنظر گرفتند که بیشترین آن ۴۵۰ میلیون تومان برای تهرانی‌ها بود.

اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برای دهک ها متفاوت است

آقای اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ۸۰ درصد از مبلغ ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات تامین می‌شود و باید متناسب با توانایی خریداران اقساط آن‌ها با نرخ سود ۴ تا ۱۲ درصد در نظر گفته شود، بنابراین برای دهک‌های یک تا ۳ میزان اقساط تسهیلات زیر ۳ میلیون تومان خواهد بود چراکه اگر بیش از این میزان باشد متقاضیان و اقشار کم درآمد قادر به پرداخت آن نخواهند بود.

اقساط وام نهضت ملی مسکن نباید بیش از ۳ میلیون باشد

همچنین آقای صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: به هیچ عنوان میزان اقساط این طرح بیش از سه تا ۴ میلیون تومان نخواهد بود چرا که مردم با توجه به درآمد‌ی که دارند قادر نخواهند بود بیش از این میزان تسهیلات را پرداخت کنند.

او می‌گوید: طرح نهضت ملی مسکن در صورتی که به مرحله اجرایی برسد می‌تواند نقش موثری در بهبود بازار مسکن و خانه دار شدن مردم داشته باشد.

پیش از این معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هم اعلام کرده بود که با توجه به آنکه نیمی از اقساط این تسهیلات را دولت پرداخت می‌کند؛ بنابراین میزان اقساط آن به نیمی از این مبلغ یعنی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان می‌رسد.

در پرداخت اقساط شرایط خانواده‌ها را لحاظ می‌کنیم

به گفته محمود زاده مجموع دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی این تسهیلات حداکثر ۲۰ سال و حداکثر سه سال مشارکت مدنی تعیین می‌شود، با توجه به طولانی شدن دوران بازپرداخت و افزایش سود متعلقه در صورت درخواست متقاضی تقسیط این تسهیلات در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر (۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ ساله) امکان‌پذیر است.

او می‌گوید: پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بعد از ساخت مسکن شروع می‌شود و به طور معمول زمان پرداخت این اقساط حدود دو تا سه سال بعد از دریافت تسهیلات است.

 دولت عملیات اجرایی ۸۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده، همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شده اند که مجموع آن‌ها بالای یک میلیون واحد در سطح کشور است.

تشکیل بانک زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی

برای ساخت این ۴ میلیون واحد، اراضی مورد نیاز در قالب بانک زمین تامین شده که بخش عمده‌ای از اراضی تامین شده متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و انتظار می‌رود تا سایر وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها در تامین اراضی برای اجرای مسکن همکاری بیشتری با وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

چندی پیش هم آقای قاسمی وزیر راه وشهرسازی طبق هدفگذاری‌های انجام گرفته در طرح نهضت ملی مسکن باید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: در شهر‌های جدید با استفاده از زمین‌های تخصیص یافته به ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن، علاوه بر ساخت مسکن از طریق تبدیل زمین‌ها باید خلق درآمد شده و درآمد‌های حاصل در برای پیشبرد نهضت ملی مسکن صرف شود.

دولت اعلام کرده برای ساخت این ۴ میلیون واحد مسکونی ۴۰ شهر جدید هم قرار است ساخته شود.

باوجود آنکه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده، اما از ابتدای اردیبهشت ویرایش اطلاعات متقاضیان فراهم شده ودر این بازه زمانی ثبت نام کنندگان می‌توانند اطلاعات خود ویرایش کنند.

برچسب ها: مسکن ملی ، ساخت مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
سارا
۲۲:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام کی میگه پنج تا قسط ۴۰ میلیونی امروز ما رفتیم برای تکمیل مدارک گفت بین ۸ تا ۱۰ تا ۴۰ میلیون به فاصله حدودی ۴ ماه ازتون میگیرن یعنی ۴۰۰ میلیون فقط نقد بعد تازه میره سر قسط وام او ۴۵۰ میلیون تومن وام که تو ۲۰ سال نزدیک یک میلیارد باید پس بدیم چه خبره میشه یکی بگه مارو مسخره کردبد؟ یا برای خودتون دکون باز کردید؟
مهدی
۲۱:۱۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
همشون دروغ گفتن ،مسکن اقشار پردرآمد نه کم درامد،هر کی دروغ گفت خودشو جا کرد به جایی رسید،
ناشناس
۰۳:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه قراره تو 5مرحله 40میلیون بدیم که تو حومه تهران بدون سود و قسط میتونیم بخریم ،این چه کاری ،ما از این خاک سهم داریم بهنام زمین مجانی بدید خودمان با 40میلیون می‌سازیم شاید تمام هزینه ها رو نشه انجام داد اما همین که یک سقف بسازیم وار مستأجری نجات پیدا کنیم خودش کلی ،این مردم تا کی باید عذاب بکشن
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ثبت نام کردیم ولی هنوز پیامک نیامده برامون
محمد
۱۹:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام مسکن ملی پردیس تا الان ۲۰۰ میلیون واریز کردیم ولی هیچ خبری نیست حتی انتخاب واحد و قرداد
منصور
۱۸:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام مردم راست میگن ۲۰۰میلیون ندارن که بدن . لطفاً درک کنید.واقعا پول زیادیه . لطفاً مبلغ وام رو زیاد کنید وآورده راکم کنید. ما حاضریم بیشتر قسط بدیم .چون توان این‌قدر آورده ای که شما مسءولین محترم می‌فرمایید و ما نداریم کم پولی نیستش که.درسته که خیلی‌ها زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی نیستن اما دلیل بر این نیست که ۲۰۰میلیون تو پنج مرحله رو بتونن پرداخت کنند . فقط تنها راهش اینه که دولت محترم مبلغ وام و بیشتر کنن والله در توان مردم نیست ترو خدا نام اسلام و رهبر عزیزمان رو بد نام نکنید و تو دهن دشمن بزنید و مردم رو کمک کنید.امید مردم رو تا امید نکنید .تمام.
حدیثه شکفته
۱۷:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما هم مستاجریم هیچی نداریم ووضع مالی خوبی نداریم و همسرم کارگره بچه دوقلوه داریم برای چی به داد مردم نمی رسید
حدیثه شکفته
۱۷:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما هم مستاجریم هیچی نداریم ووضع مالی خوبی نداریم و همسرم کارگره بچه دوقلوه داریم برای چی به داد مردم نمی رسید
حدیثه شکفته
۱۷:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما هم مستاجریم هیچی نداریم ووضع مالی خوبی نداریم و همسرم کارگره بچه دوقلوه داریم برای چی به داد مردم نمی رسید
رستمی
۱۶:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خدمتت دوستان در ۵مرحله پول به پروژه تزریق میشه مرحله اول۴۰ میلیون توسط متقاضی پرداخت میشه ۴مرحله دیگر به اسم متقاضی ازمبلغ وامی که دولت در نظر گرفته پرداخت میشه .چرا هی آیه یاس می خونید والکی مردمو نا امید می کنید شما فعلا یک ریال پرداخت نکردید هیچی نشده زهره ترک شدید
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من تو بیابان‌های که میخواهید بسازید آپارتمان سراغ دارم ۲۵۰ میلیون اونوقت شما ۴تا ۵۰تومن با ۴۵۰ میلیون وام باتسویش درمیاد۸۰۰ میلیون برین خودتونا مسقره کنید
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
یاقادر.دررابطه با مسکن وتهیه آن پیشنهاد مینمایم که دست اندرکاران وجدانا در ساخت این پروژه عظیم ملی همت ودقت وافرنمایند.
روزی .روزگاری .شاغل نیروی انتظامی به ما وعده پیش خرید ووام وساخت دادند بعد از 10 سال ساخته شد اما چگونه ساختی؟!.زیربنا وکیفیت ساخت واب وفاصلاب صفر
دلم خوش خانه دارم .برق کشی وکابینت اشپزخانه وچیزهای ضروری دیگر. اب ولوله کشی انجام شد اما خداوند کسی را دچار این معضل نکند. به جهت عدم زیر ساخت مناسب
وبه محض استفاده از آب درساختمان .تمام ساختمان را آب
ودیوارها خیس ولک شد وقتی باران میامد که وای به حال
مردم مسکنی اون محل .ومن بعداز 20 سال خدمت درنظام
گفتم این متزل مناسبم نیست ودوباره باید ازاول تلاش کرد
یعنی بدنبا قرض. ووام بانکی و.......
شما را مردم عزیز ناامید نکنم اما باتلاش زیاد بعداز 30 سال
خدمت با حقوق ومزایای بارنشستگی متزلی نسبتا درشآن خود
خریداری نمودم. اما خیلی سخت گدشت وامروز که سنم
63 سال است روزشمار سفر آخرتم.
پس مسولین وجدانی خانه بسازید وبا مردم کشورم بازی
نکنید خدایا تو حافظ جان ومال ما بش. آمین
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ما خانواده پنج نفره هستیم .اگه ناراضی هستین بدین به ما .نمیدونیم چرا تایید نشده اجاره نشینیم خیلی سخته کرایه خونه ام نمونه بریده
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
متخصصینی میشاسیم که بعلت تحریم شب و روزشان در نگهداری بخشی ار رها شده های امریکا را ..گذشت . در حالیکه نتوانستند حتی از تعاونی های اداره ..مسکنی تهیه کنند
با شغل دوم وسوم و چشم و جشم سنی . ضعف ار فرسودگی کار زیاد رفتند و یا دارند میروند ... عدالت اجرا نشد و بخدا واگذار کردند
ناشناس
۰۵:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام ثبت نام کردم ولی هنوز هیچ خبری نیست
حمید
۰۳:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این شهر سازی بدون هیچ ملاحظه ای صورت میپذیرد ، ده ها دلیل مشابه بین خانواده های جوان و فامیل درجه یک ، غریبانه زندگی کردن ، فاصله بین خانواده ، تنهایی والدین و سالمندان ، . . . فقط تمرکز کردن که بسازند، بعداً دچار مشکل جامعه ای میشوند ، اونوقت دنبال چاره میگردند ، عجب مسئولانی ، خدا بخیر بگذرونه .
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ماکه اصلن قادر به پیش پرداخت ۴۰ میلیون نیستیم .تکلیف ما چی میشه به خدا بابت هزینه ی تکمیل پرونده موندیم
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرادولت ودست اندرکاران فکری برای قشرضعیف وکم درآمدنمیکنندعلت عدم خوف شماازخداچیه ماباحقوق شندل غازتاکی بایدچوب وعده های خشک وپوچ وتوخالی شمارابخوریم مگریک جان چه ارزشی داردکه بایدروزی صدباربافیلم رهائی ازمستاجری بمیریم من هرشب آرزوی مرگ ورهائی ازاین شرایط سخت ودنیایی راکه شمامیخواین بایه مسکن قسطی ودولتی آبادش کنین میکنم .سجادی
خسرو
۰۱:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا واجد شرایط هستم اما پیاما برای ما نیامده چکار باید کرد
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
۴۰ میلیون اول پرداخت شد ۴۰ میلیون بعدی به چه مدت باید پرداخت شود
اصغر هستم مجرد
۰۰:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام دولت پنچ میلیون حقوق میده چطور از طرف ماهی چهار میلیون قسط مسکن میگیره اونها با حقوقهای خودشان برآورد میکنن بدبخت ملت مسکن مهر گلبهار مشهد هنوز خالی از سکنه هستش ارزانتر از نرخهایی که دولت اعلام میکنه میفروشن
مسعود
۲۳:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام، مدارک ما تحویل دفتر پیشخوان دولت دادیم و حدود ۱۰۰ (صدهزار تومان) هم هزینه دادیم، در ابتدایی طرح نوشتید که بعد از اعلان پیامک مدارک را حضورا به آدرس ذکر شده تحویل دهید، یه کار رو برای مردم ده کار میکنید چون ما دو سه بار هم خودمان ثبت نام در سامانه کردیم دلیل این کارها چیست،بنظرم پالایش باشه و با این وضعیت هم که پول آورده اول زیاد است و قسط سنگین هست خیلی دیگه هم قادر به پرداخت اولیه نیستند و خیلی هم اقساط را نمیتواند۶ ماهی یکبار بپردازند به همین خاطر خیلی خود به خود کنار می روند و کنار زده میشوند خیلی سخت نگیرید تا مردم صاحب خانه شوند،
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
۵ تا ۴۰ میلیون اورده متقاضی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خنده داره
آخه منه مستاجر یکی از ۴۰ میلیونم نمیتونم پرداخت کنم چه برسه ۵ تاشو...نه من خیلی از ثبت نام کنندگان توان پرداخت این اورده رو ندارن
جناب رئیسی من تو محل خودم اگه بتونم ۵ تا ۴۰ میلیون ردیف کنم یه واحد خونه میخرم دیگه نیاز ندارم تسهیلات بگیرم ۲۰ سال با سود کلان برگردونم به شما...لطفا کلمه حمایتی رو از رو طرحتون بردارین..شما میتونید با این روشا مردمو با توجه به شعارای انتخاباتیتون دور بزنین ولی خدا رو چطور قانع میکنید...
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعد از ویرایش مسکن ملی که به اشتباه وارد کردیم ودرست کردیم چند روز بعد پیامکش میاد
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما دو سال تشکیل پرونده دادیم اما هیچ پیامی واسه واریزی نداشتیم هنوز بلاتکلیفیم لطفا پیگیری کنید ما سنندج هستیم فاز۳ خیلی از شهرها ساخت شده و کار زیادیش نمونده اما ما هنوز منتظریم پیام واریزی برامون بیاد میریم اداره راه و شهرسازی هیچ جوابی نمیدن
گلی
۱۸:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کافیه دروغ.. هنوز پیامی برا ما نیومده
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتون مسخره کردین مردم اگه ۵تا۴۰تومن داشتن دیگه نمیخاستن منت شماروبکشن
سید
۱۶:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
چندماه ثبت نام کردم . هنوز که شروع نشده هیچ . وقتی پیگیری وضعیت میرم مینویسه در حال استعلام!!!!!!!!
ناشناس۹
۱۶:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دستورش داده هر وقت دوتا اجر رو هم گذاشتن تو بوق و کرنا کنید.سالی یک میلیون مسکن!!! فعلا یک میلیون عقب هستند
Ghrm
۱۶:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
زن خودپرست بی مسکن دارای فرزند معلول شوهر مرده از کجا بیاره ؟؟؟
Ghrm
۱۶:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
زن خودپرست بی مسکن دارای فرزند معلول شوهر مرده از کجا بیاره ؟؟؟
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
به سلامتی. باهمکاری دولت و مردم و توکل به خدا همه مشکلات حل میشه مثل کنترل کرونا
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. ببخشید این ساختمان‌ها در دولت آقای رئیسی ساخته شده است؟ مسکن ملی برای این دولت مگر نیست.
شیرین پارسل
۱۶:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام و خسته بامبلغ ۴۰ میلیون یک اقشارضعیف چطور میتونه تهیه اونمتو ۵مرحله
omid
۱۵:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
این طرح به درد خودتون میخوره اگه مردم پول داشتن که نمیومدن 40تومن اونم توچندمرحله که معلوم نیست باز چه کلاهی میخواید سر مردم بذارید ازشون بگیرید کلاه بردارا مگه قرار نشد تنها اورده متقاضی همین اورده اولی باشه پس 4مرحله بعدی رو از کجاتون دراوردید من که با ماهی سه تون دارم کارمیکنم چجوری باید این 40تومن رو پرداخت کنم
میرزایی
۱۵:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه مبلغ وام هشتاد درصد مبلغ ساخت حساب میشه واسه چی تاحالا ۱۴۰ میلیون ما پرداختی داشتیم مرکز استان که مبلغ وام ۳۵۰ میلیونه
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد؟!
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
چی شد اقای وزیرراه شد یک سال حالا ثبت نام تموم نشده ..ای شر اگه خونه به مردم بدید
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد؟!
منصور
۱۴:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
توی قم ثبتنام کردیم، برای من وخیلیای دیگه همز تومرحله درانتظار تایید استعلام مونده ... هیچجا هم پاسخگو نیستن ومیگن تاآخر فلان ماه درست میشه
مهدی
۱۴:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من فقط میدونم اونهایی که خیلی فقیر هستند از این واحدهای مسکونی نصیب شأن نمی‌شود. هیچ وقت فقزا به حساب نیامدند اما واسه خون دادن و خون دل خوردن، از اول تا آخر فقط و فقط فقرا باید اول یابند. این مملکت مال فقرا هم است. مگه نه؟
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
این مسکن مال کدام قشر از جامعه هست اگر مال کارگران و پایین تر از این یعنی دهک پائین جامعه هست بدانید که آورده ۴۰ میلیونی را نمی‌توانیم بپردازیم و اگر برای قشر متوسط و مرفه هست که ببخشید نظر دادم
مهرداد
۱۴:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخبار صحیح نیست رئیس جمهور آورده اولیه را چهل ملیون در پنج قصد فرمودند نه پنج قسدچهل میلیونی اگر مستاجرش که ۱۰الی ۴۰ ملیون پول پیش دارد توان پرداخت پنج قصد چهل میلیونی در دو سال را داشت این پول را روی پیش کرایه اش نمیگذاشت که لااقل کرایه ندهد تا بتواند از زیر خط فقر در آید؟کمی تفکر لطفا
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
۴درصد بهتراز۱۲ درصده ستمه ۱۸درصد ظلمه
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرافقط۲میلیون بقیه اگه لازم نداشتن که ثبت نام نمیکردن؟ معلومم نیست پارتی بازی نشده باشه
Javati10@yahoo.com
۱۳:۲۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
جمعا یعنی دویست میلیون باید متقاضی آورده داشته باشه؟
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقوق فعلی معلم ده سال سابقه شش میلیون تومن (سال 1400 ، با ده درصد افزایش حقوق امسال به زور شاید به شش و پونصد برسد) و قسط مسکن ملی چهار میلیون تومن. یا معلمان خیلی زیر خط فقر هستند که هستند و یا مسولان درک ندارند که ندارند
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای وزیررررررر ول کن ثبت نامو ...دقیقا یک سال گذشته حالا در انتظار برسی هست اگر هر ماه هم هزار نفر رو پالایش میکردید الان تموم شده بود ...
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خبر های تکراری و کلیشه ای ..
٪۹۰ مردم توان تامین اورده هارو ندارن ...
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما ثبت نام کردیم ولی بعلت فشار مالی گرونی موادغذایی نتونستیم ادامه دهیم
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما ثبت نام کردیم ولی بعلت فشار مالی گرونی موادغذایی نتونستیم ادامه دهیم
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ملی مسکن ...وضعیت: افتتاح حساب شده شهر غیرمجاز ویرایش ندار ویرایش شهر دعوت به تهران برای پرکردن فرم دستی ازشیراز به تهران هزینه سنگین دار چهارماه شد پول واریز نشود دلیل شهرباید ویرایش بشه حق ویرایش به من داد نشود و این سیستم ملی مسکن است
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخه قوطی کبریت های 50 متری به چه دردمان میخورد ؟؟؟
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما اگه داری برو ویلای 1000 متری بگیر.
اکثر اینایی که ثبت نام کردن پول 30 مترشو هم ندارن
سعید
۱۱:۰۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان شما از نهضت ملی مسکن گفتین ولی از اقساط مسکن ملی که مربوط به دولت قبل هست چیزی نگفتین یعنی اقساط وام مسکن ملی حدودا 6میلیون هست و نرخ سود وام 18درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۹
۱۰:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
نزدیک به ۸ماه است که جناب رییس قول و حرف از انجام سالانه یک میلیون مسکن زده .تازه بعد از این همه مدت تیتر زدید اجرایی میشود .اینهم مثل بقیه کارها دستور داده ولی فکر نکنم عملیاتی بشود
مهدی کمالی
۱۰:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من ساکن شهرستان دامغان شاغل بخش خصوصی دارای همسر و 2 فرزند، مستاجر می باشم. متاسفانه طی چند سال گذشته با رشد تورم و افزایش روز افزون قیمت ها خصوصا مسکن، بنده با مشکلات اجاره نشینی روبرو شدم یعنی صاحب خانه ها به خانواده با 2 فرزند خانه اجاره نمی دهند و با نداشتن سرمایه کافی نتوانسته ام مسکن برای خانواده خود فراهم نمایم تا جایی که در طرح مسکن ملی در دولت قبل نام نویسی نموده و با مشقت فراون مبلغ اولیه طرح را فراهم نمودم اما بدلیل نداشتن تمکن مالی از ادامه طرح انصراف داده و مبلغ خود را از بانک دریافت کردم و پول پیش خانه فعلی که در آن ساکن هستم را دادم
اما خوشبختانه با روی کارآمدن دولت جدید امید دوباره ای در دل من زنده شد و در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمودم اما با این تفاوت که دیگر حتی مبلغ اولیه برای واریز در طرح را نیز نداشته، اگر هم بتوانم مبلغ اولیه را تهیه نمایم مبالغ آورده بعدی را چگونه تهیه نمایم. لذا کماکان سردرگم بدنبال راهی برای برطرف نمودن مشکل مسکن و مشکلات مالی خویش می باشم.
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا به من بدبخت فرهنگی بازنشسته زمین رایگان ندن صاحب خانه نخواهم شد . ۳۵ سال آوارگی آخر سر به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها و پول پیش تصمیم دارم از اول تیر با تهیه یک چادر بزرگ اگر بتوانم تهیه کنم در نزدیکی یکی از غارها در کوه پناه بگیرم.
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا از مسولان نگدره برادرم تو خاشیه تهران زندگی میکنه صاحب خانه بهش گفته ده میلیون بزار رو پول پیش خانه و سه میلیون هم گذاشته رو احاره از کحا بیاره بدبخت مگه کشور زمین کم داره مصالح ودکارخانه های تولید مصالح هم که مال کشوره کارخانه های تولیدیشم که مال قبل چرا انقدر ظلم میکنید اخه چقدر دزدی چقدر احتکار احتکار مسکن غذا دارو خودرو دست خود حکومته خدایا پناه میبریم به تو از کل مسولان رجیم
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا زمینش هیچی به قول شما مگه زمین کم داریم ولی اخه مگه عاشق چشم ابروی تو هستن که کارگر مفتی بیییاد با مصالح مجانی برات خونه بسازه!
شما برو یقه انصاف و معرفت صاحب خونه برادرتو بچسب
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقایان تصمیم گیرنده،آیا شرایط فعلی مردم رو نمیبینید؟؟؟؟40 میلیون آورده رو از کجا بیاوریم...چرا ب قشر ضعیف جامعه (کارگر )توجهی ندارید؟؟؟؟؟؟
آسیه
۱۰:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کسی که خونه داره درک اونی که نداره نمیکنه دولت جای نمیخوابه آبش ببره اگه راست میگین خونه قسطی بدین تاچهارتای دیگه هم خونه داربشن
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما که ماهی 3میلیون اجاره میدیم وماشین هم نداریم چطور میتونیم 200میلیون پول جور کنیم
مهدی منفرد
۱۰:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
دروغه آقا
من نه تا به حال جایی ثبت نام برای مسکن مهر کردم نه وام های دولتی کردم نه هیچگونه اوراقی گرفتم . برای من فرم ج رو زده قرمز
نمیخوان مسکن بدن دروغ نگن و مردم رو مسخره خودشون نکنن ( تازه رایگانم نمیدن که ، با یه شرایطی میدن که همونم به نفع خوشون و بانکه )
میلاد
۱۰:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
پول مردمو میخورن
پژوهش
۰۹:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بانک مسکن وام ها رو به پروژه ها تزریق نمی کنه و باعث رکود در ساخت شده
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا بخیر بگذرونه
از الان داره تنم میلرزه برا اون آورده ای که میگن باید بپردازیم
خب اگه انقدر پول داشتیم که الان بی سرپناه نبودیم
کاش این مسئولین خودشون اجاره نشین بودن بعد با درک بیشتری میتونستند تصمیم گیری کننند
ایرانی
۰۹:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
طرح به درد خودتون میخوره.....منی ک تحت پوشش کمیته هستم برا نان شبم محتاجم چطور میتونم ماهی ۳ ملیون بدم....
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام اینا همش دروغ می باشد این دولت فقط داره شعار میده ومردم را گذاشته سرکار واز آنها داره باج میگیره دولت ومجلس انقلابی
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعد 3 سال الا برکت الله
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ببخشید میشه بفرمایین در استان گیلان شهرستان رودسر کجا به اجرا رسیده؟ وقتی میگن هنوز زمینشم فراهم نشده
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر ساخته شود که میشود به هر زور وضربی هم باشد می‌سازند اما دست دلالها و پولدارها میافتد و کاش ساخته نمیشد که بدون شک بدترین طرح تاریخ ایران خواهد شد چون من مستاجر و کارگر و کارمند همین آورده و قسطی که نماینده کشور و معاون وزیر اعلام میکند هم نداریم و این طرح اگر قرار باشد برا ی مستاجرها بی‌خانمان‌ها ساخته شود باید نگاه از بالا به پایین برداشته شود که بخاطر حقوق های خودشان نمیشود و فقط باعث ایجاد اختلاف طبقاتی دیگر همین کاش اگر برای ماست اصلا اجرا نشود