سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه امام علی (ع) به ساده زیستی

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امام علی (ع) ساده می‌زیست و کارگزاران خود را به ساده‌زیستی توصیه می‌کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زادهگفت: امام علی (ع) در دوران حکومت خود زندگی ساده‌تری از زمانی که خلافت در دست دیگران بود داشت و کارگزاران را نیز به ساده‌زیستی توصیه می‌کرد.

به گفته او در نظام جمهوری اسلامی یک کارگزار نه تنها نباید میزبان ثروتمندان و طبقات مرفع جامعه باشد بلکه در چنین مهمانی‌ایی نباید شرکت کند.

حسن‌زاده می گوید: هر آنچه که باید از امیرالمومنین (ع) الگو بگیریم در توصیه‌های رهبر نیز آمده و در این توصیه‌ها در درجه اول مخاطب مسؤولان هستند؛ بنابراین اگر مسؤولی کمترین حرکتی در غیر این جهت داشته باشد دوگانگی رفتار جامعه را آزار می‌دهد.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امیرالمومنین (ع) به عنوان بزرگترین تربیت یافته وجود مقدس رسول اکرم (ص) شخصیت استثنایی و فراتر از یک مذهب، یک زمان و مکان دارد.

امام علی (ع) در دو دوره قبل از تشکیل حکومت دینی و در دوران تشکیل حکومت دینی الگو و سرمشقی برای مردم است و هر چه از ویژگی‌ها و شخصیت امیرالمومنین (ع) بگوییم تا زمانی که برنامه و عمل‌مان را در مسیر ایشان قرار نداده‌ایم کارمان را درست انجام نداده‌ایم.

 امام علی (ع) در زمانی که خلافت در دست خلیفه دیگری بود منتقد حاکمیت بود که این انتقاد در نهج البلاغه دیده می‌شود. زمانی که ایشان حکومت را در دست گرفت دیگر منتقد بودن از خود معنی ندارد.

 زمانی که نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد باید ببینیم امام علی (ع) چه رفتاری با مردم و کارگزاران داشته و بر آن اساس عمل کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.