سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروسی برای بازدید از چرنوبیل راهی اوکراین می‌شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد با هدف افزایش تلاش‌ها برای محافظت از نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل راهی اوکراین می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیرکل آن، این هفته از نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در اوکراین بازدید خواهد کرد تا موجب افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از «حادثه هسته‌ای» در این نیروگاه شود.

به گزارش آرتی عربی، این آژانس اعلام کرد که گروسی سه شنبه آینده در سالگرد فاجعه ۱۹۸۶ و وقوع انفجار در نیروگاه هسته‌ای چرونوبیل با همراهی تیمی از کارشناسان آژانس سازمان ملل متحد با هدف تحویل تجهیزات حیاتی از جمله رادیومتر‌ها و لباس‌های حفاظتی، انجام معاینات اشعه ایکس و موارد دیگر وارد نیروگاه خواهد شد.

گروسی در خصوص این سفر گفت: ما بر اساس اندازه گیری‌های علمی و ارزیابی‌های فنی خود می‌توانیم شرایط را بهتر درک کنیم.
در بیانیه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: در طول بازدید، کارشناسان برای تعمیر سیستم‌های نظارت از راه دور که پس از عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ارسال داده‌ها به مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین را متوقف کردند، کار خواهند کرد.

گروسی در پایان ماه مارس گذشته به اوکراین رفت تا مقدمات توافقی را فراهم کند که شامل ارائه کمک‌های فنی نیز بود و قبل از دیدار با مقامات ارشد روسیه در کالینینگراد، از ایستگاه جنوبی یوژنی-اوکراینسک بازدید کرد.

مقامات رسمی همچنین اعلام کردند آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل قرار است ۲۸ آوریل (پنج شنبه هفته جاری) به اوکراین سفر کرده و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.