سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در میدان میوه و تره بار شهرداری بیرجند

حذف واسطه ها، قیمت را کم کرده است

همه روزه شدن فعالیت میدان میوه و تره بار شهرداری بیرجند سبب کاهش قیمت میوه شده است.

چند روزی می‌شود که بازار میوه و تره بار شهرداری در بیرجند به صورت همه روزه آغاز به کار کرده است.

این بازار تا پیش از این تنها در روز‌های چهارشنبه فعال بوده است و اکنون همه روزه پذیرای مردم در بلوار مسافر بیرجند است.

هدف از برپایی این بازار، کنترل قیمت میوه و تره بار و عرضه محصولات به صورت مستقیم و حذف واسطه‌ها است که می‌تواند به نفع مردم باشد.

قیمت کم با تنوع محصولات

یکی از شهروندان بیرجندی که به این بازار آمده بود گفت: خارج از این بازار گوجه قیمت بالایی دارد، اما در اینجا بیشترین قیمت ۹ تا ۱۰ هزار تومان است.

او گفت: نکته حائز اهمیت دیگر در بازار میوه و تره بار شهرداری، حذف واسطه‌ها است که این امر خود می‌تواند سبب کاهش هزینه تمام شده شود و تنوع میوه نیز در اینجا بالا است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی، اما از کیفیت بار غرفه داران ناراضی بود و گفت: انتظار می‌رود تا در روز‌های آینده که بازار سر و سامان بیشتری بگیرد، کیفیت نیز بالاتر برود.

یکی از غرفه داران نیز گفت: به خاطر قیمت پایین میوه و تره بار تعداد بیشتری از مردم خرید خود را در اینجا انجام می‌دهند که این هم به نفع فروشنده و هم به نفع مشتری است.

کاهش قیمت میوه با راه اندازی روز بازار 

دلپسند رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده و با هدف عرضه میوه و تره‌بار با قیمت و کیفیت مناسب از اواخر پارسال در بلوار مسافر روبه‌روی پایانه مسافربری راه‌اندازی و از هفته پیش همه روزه شد.

او گفت: بازار میوه و تره‌بار بلوار مسافر به‌صورت همه روزه از ساعت ۶ صبح تا غروب برای خرید عموم شهروندان فعال است تا میوه با قیمت کمتر از بازار به دست مردم برسد.

دلپسند گفت: ۱۰ غرفه در میدان میوه و تره‌بار شهرداری فعال شده، اما با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان تمامی غرفه‌ها در این مکان به‌صورت همه روزه فعالیت خود را آغاز و میوه مورد نیاز سطح شهر را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: به منظور ایجاد رقابت سالم و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان میوه و تره‌بار با ۳۵ درصد کاهش قیمت در روز بازار‌های شهرداری عرضه می‌شود و با توجه به شرایط اقتصادی موجود عرضه میوه با قیمت کمتر از برنامه‌های شهرداری در جهت خدمت به شهروندان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.