سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میانگین بارش باران در کرمانشاه به ۲۵۲ میلی متر رسیده است

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر ۱۴۰۰ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۱) میانگین بارش باران در استان به ۲۵۲ میلی متر رسیده است.

علی محمد زوراوند گفت : مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی قبل که حدود ۲۹۶ میلی متر بوده ۱۵ درصد و نسبت به دوره بلند مدت که ۴۰۱ میلی متر بوده ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پاوه با ۶۰۱ میلی متر بارندگی پربارش‌ترین شهر استان است شهر‌های ثلاث باباجانی با ۴۵۲ میلی متر و جوانرود با ۳۷۱ میلی متر بارندگی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

سومار با ۹۵ میلی متر، حمیل با ۱۷۱ میلی متر و ماهیدشت با ۱۷۵ میلی متر بارش، کمترین بارندگی‌های امسال را داشته اند.

میانگین بارش‌های شهر کرمانشاه در سال زراعی جاری ۲۰۴ میلی متر است این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی قبل که ۳۰۵ میلی متر بوده است ۳۳ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۴۴ درصد کاهش داشته است.

در سال زراعی جاری به جز پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و سرپل ذهاب که به ترتیب ۲۸، ۲۶، سه و یک درصد نسبت به سال زراعی قبل رشد بارندگی داشته اند در بقیه شهر‌های استان از یک تا ۴۹ درصد کاهش بارش داشته ایم.

کاهش بارندگی امسال در مقایسه با دوره بلند مدت متعلق به کل استان است این کاهش بین ۲ تا ۵۹ درصد بوده که کمترین آن مربوط به ثلاث باباجانی و بیشترین هم مربوط به سومار بوده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.