سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه نیر:

توکل بر خدا تضمین کننده آرامش و امید است

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی وکیل گفت: توکل بر خدا در نظام هستی از جایگاه خاصی برخوردار است و در آرامش بخشی و امید آفرینی زندگی انسان تأثیر شگرفی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی وکیل گفت: سوره عنکبوت، یکی از سوره‌های قرآن کریم است که توصیه فراوانی به تلاوت آن شده که خداوند در این آیه داستان کافران را که غیر خدا را می‌پرستند، به عنکبوت و خانه عنکبوت تشبیه کرده و خانه عنکبوت را سست‌ترین خانه خوانده است.

او گفت: آیات قرآن برای آرامش در زندگی بهترین و پایدارترین آثار را برای هر شخصی در هر موقعیت و شرایط زندگی فراهم خواهد کرد چرا که آثار این آیات برای کسب آرامش در زندگی شخصی و مشترک اثبات شده است.

وکیل گفت: خواندن نماز به خصوص اول وقت گناهان و آتش آن گناه را خاموش می‌کند که نقل کردند که روزی پیامبر زیر سایه درختی نشسته بودند، جلوی یارانش شاخه‌ای از درخت را گرفت و تکان داد، برگ‌های زیادی به زمین ریخت سپس رو به یاران کرد و فرمود: نماز اول وقت گناهان را مثل این برگ‌ها میریزد پس اولین اثر نماز کفاره گناهان است، با خواندن نماز اول وقت و استغفار گناهان را از بین ببریم.

او گفت: با اینکه مشکلات، گرانی و سختی‌هایی در جامعه وجود دارد، اما انسان همیشه باید در زندگی امیدوار باشد که هدف دشمنان ناامیدی جامعه اسلامی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.