سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی پتروشیمی میانکاله به دور از غرض ورزی

امام جمعه ساری بر بررسی به دور از غرض ورزی مسئله پتروشیمی میانکاله تاکید کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری، گفت: مسئله پتروشیمی میانکاله باید به طور علمی، منصفانه و دور از غرض ورزی بررسی شود.

او می‌گوید: باید این مناطق باارزش حفظ شوند و اجازه سو استفاده به افراد را ندهیم.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه مازندران نیازمند صنایع تبدیلی و مادر است، گفت: نباید به بهانه محیط زیست جلوی صنایع مادر گرفته شود و از سوی دیگر نباید دنبال صنایعی برویم که به محیط زیست لطمه بزند و حیات وحش و منابع طبیعی را به خطر اندازد.

به گفته امام جمعه ساری هر پروژه‌ای باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و یک تیمی بدون غرض ورزی‌های سیاسی و انتخاباتی، مسئله پتروشیمی و دیگر طرح‌ها را بررسی و پیوست زیست محیطی آن را دقیق ارزیابی کنند و اگر ضررش به سودش می‌چربد باید جلوگیری شود وگرنه اجرای آن برای ایجاد اشتغال ضروری است.

او می‌گوید: اگر واقعاً دل برای محیط زیست می‌سوزد تالاب میانکاله بار‌ها و بار‌ها دچار آتش سوزی شد چرا یک مرکز اطفای حریق در آن احداث نمی‌شود و از سوی دیگر هر روز چندین میلیون مازوت در نیروگاه نکا مصرف می‌شود و چرا جلوی مازوت سوزی گرفته نمی‌شود.

به گفته نماینده، ولی فقیه در مازندران همچنین چرا جلوی تخریب منابع طبیعی در مناطق مختلف استان از جمله غرب مازندران گرفته نمی‌شود و تیم علمی و فنی باید مزایا و معایت پتروشیمی میانکاله را بررسی کند.

آیت الله لائینی می‌گوید: در کشور‌های اروپایی که شرایطی شبیه مازندران دارند چگونه صنایع مادر و پتروشیمی وجود دارد، ولی در استان جلوگیری می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.