سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم رسیدگی جدی دادستانی به برخی از مسائل اخیر بافق

امام جمعه بافق گفت: جرم‌هایی که در افکار عمومی منتشر و باعث نگرانی می‌شوند، باید سریع رسیدگی و به صورت عمومی احکام آن منتشر و اجرا شود.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن در سطح شهرستان توجه شود، دوچرخه سواری بانوان در مجامع عمومی و در معرض دید دیگران است که به گفته رهبر معظم انقلاب این کار حرام است.

او گفت: رسیدگی به مسائلی مانند کشف حجاب در داخل خودرو‌ها و آتش زدن خودرو‌ها طولانی شده است و مسئولان باید ورود جدی کنند تا اعتماد مردم به آنان از دست نرود.

سعادت‌فر گفت: مهم‌ترین بلایی که در صدر اسلام بر سر مسلمانان است یک نوع هک ادراکی است و امروز هم توطئه دشمان همان است.

او گفت: هک ادراکی نفوذ بر باور‌ها و شناخت افراد جامعه است که گاهی در سطح مدیران یک کشور اتفاق می‌افتد.

خطیب جمعه بافق گفت: مدل دوم هک ادراکی در سطح عموم مردم و افکار عمومی است که خروجی آن غفلت از اصول و بی اعتمادی به نظام و مسئولان متدین نظام است.

او گفت: ابزار دشمن برای هک ادراکی من و شما فضای مجازی است و فضای مجازی بدون اختیار و از بیرون از اختیار ما مدیریت می‌شود.

سعادت‌فر گفت: دشمنان با هزاران رسانه درحال بمباران افکار جوانان ما هستند و بعضی سعی می‌کنند آن‌ها را از دین برگردانند و بعضی دیگر سعی می‌کنند که آن‌ها را نسبت به نظام بدبین کنند.

او گفت: اگر نظام تعلیم و تربیت و مدرسه به بهانه کرونا تعطیل میشد خسارت آن کمتر از هجرت به فضای مجازی بود.

امام جمعه بافق گفت: در این فضای زیر سلطه دشمنان، بهترین کار ترویج فضای ایثار و شهادت است و اینکه هر خانواده، جوان و نوجوان، یک دوست شهید داشته باشد

او گفت: بالاترین ارزشی که امروز می‌تواند جوانان ما را حفظ و چمرانی تربیت کند، ترویج فرهنگ انتظار برای شهادت است.

سعادت‌فر گفت: چندین ملاک در انتخاب همسر مهم است که یکی از آن‌ها دقت داشتن درمورد خانواده همسر و اصل و نسب او است.

او گفت: یک جوان باید همسری برگزیند که از دامان این همسر سرباز برای امام زمان تربیت شود و نکته دوم دقت داشتن در ویژگی‌های خود همسر است.

خطیب جمعه بافق گفت: نکته دیگر این است که باید در بحث ازدواج بر روی ملاک‌های اصیل دست گذاشت و تنها ملاک‌های ظاهری و دنیوی را در نظر نگرفت چراکه در فرهنگ دینی ما به ازدواج با فرد متدین توصیه شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.