سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشش قاتل در شهرستان چرام بدون هیچ قید و شرطی

با حضور جمعی از مسئولان و معتمدان محلی کهگیلویه و بویراحمد قاتلی در چرام بعد از ۱۳ سال بخشیده شد.

در شب بیستم رمضان و با حضور معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دادگستری، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس شورای حل اختلاف، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، فرماندار و امام جمعه، اعضای شورای اداری، رئیس دادگستری و جمعی از مردم شهرستان چرام گردهمایی و آشتی کنان وحدت آفرین و پیمان برادری طایفه بزرگ و نامدار مشایخ در مصلی شهر چرام برگزار شد.
 
حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام در این مراسم گفت: خانواده مرحوم هادی همتی با بخشش قاتل در ماه مبارک رمضان نشان دادند که با گذشت، برادری و بخشش می توان در کنار هم با آرامش و آسایش زندگی کرد.
 
عبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام هم با قدردانی از بانیان چنین جلساتی می گوید: این نشست الگویی برای ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه است.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان هم در این نشست با بیان اینکه دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و نظامی در استان پرتلاش هستند گفت: برای رفع مسائل تنش زا باید همه در کنار این نیروها برای حفظ آرامش و امنیت استان تلاش کرد.
 
به گفته حجت الاسلام عبودی، خانواده مرحوم همتی بدون هیچ شرطی و یا دریافت دیه رضایت دادند و این حرکت قابل تحسین است.
 
دادستان عمومی و انقلاب چرام هم می گوید: در ۹ ماه اخیر ۴ نزاع در این شهرستان رخ داده که انتظار است با تعامل ریش سفیدان و رسانه‌ها ارتکاب جرم در چرام کاهش یابد.
 
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه در زندان یاسوج بیشترین بازداشت ها و تبیعدها مربوط به چرام است ولی این شیوه اثر گذار نیست گفت: نیاز است مردم، ریش سفیدان، معتمدان و دستگاه های فرهنگی چرام در این خصوص ورود کنند و از ادامه این روند جلوگیری شود.
 
به گفته حسن نگین تاجی، شیوه گذشت، از خود گذشت مهم تر است و گذشت خانواده همتی، گذشتی نیکو و ارزشمند است و با خدا معامله کردند.
 
او می گوید: با افرادی که در مراسم عروسی و عزا از اسلحه استفاده می کنند به شدت برخورد می شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.