سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال سیاسی افغانستان:

برای تامین امنیت افغانستان، پیمان امنیتی با کشورهای همسایه منعقد شود + فیلم

سید عابدین حسینی گفت: ریشه حملات تروریستی در چند روز گذشته عوامل بیرونی دارد و دشمنان سعی در رسیدن به اهداف منطقه ای خودشان دارند.

سید عابدین حسینی، فعال سیاسی افغانستان گفت: ملت ما باید بیش از پیش اماده هوشیار و آماده در صحنه باشد؛ همچنان حکومت فعلی افغانستان هم وظیفه دارد امنیت تمام شهروندان را تامین کند که در صورت عدم تامین امنیت پیشنهاد میشود پیمان امنیتی منطقه با حضور تمام همسایگان منعقد گردد.

حسینی با اشاره به آثار این پیمان امنیتی گفت: جلوگیری از ظهور داعش، تامین امنیت منطقه، زمینه سازی برای ایجاد حکومت همه شمول و هموار سازی مسیر برای به رسمیت شناختن حکومت نوپای طالبان توسط جامعه جهانی، پایداری و حکومت مقتدر در افغانستان از دستاوردهای این پیمان خواهد بود.

او در ادامه گفت: امنیت ملی کشورهای همسایه ایجاب میکنه با طالبان میانه تعامل داشته باشند.

روز گذشته انفجارهای متعدد در ۴ ولایت افغانستان به وقوع پیوست که هدف از این رویداد مراکز شیعه نشین در ولایتهای بلخ، قندهار و ننگرهار بود.

این رویداد تنها دو روز پس از حمله خونین به دانش‌آموزان در دشت برچی ولایت کابل رخ داد که بیشترین آمار شهدا کودکان و زنان بود.

این رویداد در حالی اتفاق افتاد که حکومت طالبان امنیت افغانستان را به دست دارد و مدعی هستند گروه تروریستی داعش در افغانستان فعالیتی ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.