سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس

احتمال کاهش شتاب رشد شاخص کل وجود دارد

تحلیلگر تکنیکال بورس گفت: بازار سهام در آخرین روز معاملاتی با افزایش عرضه مواجه شد و در اندیکاتور RSI نیز شاهد واگرایی بودیم.

آقای علی ملک لی گفت: شاخص کل بورس تهران  در هفته گذشته روند صعودی را در پیش گرفت و با افزایش ۴ درصدی موفق شد محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را بشکند و به تراز یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد برسد. در هفته گذشته بازار تحت تاثیر افزایش دامنه نوسان به مثبت و منفی ۶ درصد و حذف حجم مبنا از برخی نماد‌ها، مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت.

او می‌گوید: بازار سهام در آخرین روز معاملاتی با افزایش عرضه مواجه شد و در اندیکاتور RSI نیز شاهد واگرایی بودیم. بنابراین هفته آتی شاهد کاهش شتاب صعودی شاخص خواهیم و شاخص کل کمی درجا خواهد زد. اولین حمایت میان مدتی شاخص کل محدوده یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد و همچنین مقاومت جدی پیش روی شاخص کل محدوده یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد است.

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، در هفته گذشه شاخص هم وزن نیز که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، عملکردی بهتر از شاخص کل داشت. این شاخص در محدوده ۳۸۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۴.۷ درصد به عدد ۴۰۱ هزار واحد رسید.

با توجه به افزایش عرضه‌ها در آخر روز هفته معاملاتی و همچنین واگرایی ضعیف در اندیکاتور RSI انتظار داریم این شاخص نیز در هفته آتی روند پرشتابی نداشته باشد و به احتمال زیاد با کمی درجا زدن یا حتی منفی کار خود را پایان برساند. حمایت اصلی این شاخص در محدوده ۳۷۰ هزار و مقاومت اصلی آن در محدوده ۴۲۰ هزار واحد است.

دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکالی بوده و عوامل و اخبار زیادی می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد. همچنین از دیدگاه تکنیکال برای صعود‌ قوی در آینده، بازار کمی نیاز به استراحت دارد.  تصمیمات اقتصادی و سیاسی دولت از مواردیست که میتواند تاثیر جدی بر روند معاملات بورس داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا تا زمانی که وضع بازار خوبه نظرات این کارشناس های پولکی رو نذارید تا بازار به ارامش برسه
بازار برای هر کسی پول نداشت برای این به اصطلاح کارشناس ها خوب تبلیغات و پول و نون داشته