سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق واکسن کرونا، عاملی مهم در کاهش مرگ و میر کرونایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی یک هفته گذشته در کهگیلویه و بویراحمد فوتی ناشی از کرونا گزارش نشده است.

 محمد غلام نژاد گفت: هم اکنون ۵۰ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد هفت بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌ مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او می گوید: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۹۶ هزار و ۱۷۵  بیمار کرونایی با تلاش کادر درمان در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بیش از ۷۹ نمونه آزمایش کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی کهگیلویه و بویراحمد دریافت شد که از این  حدود ۲۷ درصد از این نمونه ها  مثبت بوده است.

غلام نژاد می گوید: یکی از مهمترین عوامل کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در هفته های اخیر استقبال مردم از تزریق واکسن بوده است.

او گفت: از ابتدای شیوع واکسیناسیون کرونا تا کنون ۸۵ درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد دُز اول ۸۳ درصد دُز دوم و بیش از ۳۵ درصد جمعیت  این استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می گوید: استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست، حفظ فاصله فیزیکی در مکان‌های عمومی، تهویه مناسب و حضور نیافتن در تجمعات برای پیشگیری از شیوع کرونا را ضروری  است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.