سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت برنج در کهگیلویه وبویراحمد ممنوع شد

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی اجتناب از کشت محصولات آب بر ضروری است.

شهرام مهدوی مطلق در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است باید برنامه ریزی های لازم برای اصلاح الگوی کشت مناسب و کشت محصولات کم آب بر انجام شود.

او از ممنوعیت کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و می گوید: کشت برنج نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور ممنوع اعلام شده و هر گونه کشت خلاف قانون محسوب می‌شود.

مهدوی مطلق خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان بویراحمد در امر حفاظت از منایع آب این شهرستان شد و گفت: باید برای آلایند‌ه های زیست محیطی در حاشیه رودخانه های بویراحمد به ویژه رودخانه بشار  تصمیمات جدی گرفته شود.

به گفته فرماندار شهرستان بویراحمد، تعرض به اراضی و مراتع و کو‌ه ها در شهرستان بویراحمد به یک امر عادی تبدیل شده است که مقصر اصلی این تعرض‌ها دستگا‌های اجرایی مرتبط هستند و این دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان و حفاظت از آن‌ها به کمک دیگر دستگا‌ه ها تاکید کرد و گفت: در برخی مناطق استان شرایط حاد است که مهم‌ترین آن رودخانه بشار است.

آرش مصلح همچنین با اشاره به مصوبه ممنوعیت کشت برنج در هیات دولت می گوید: ضرورت دارد همه دستگا‌های اجرایی مرتبط این مهم را در دستور کار قرار دهند.

او با بیان اینکه سد تنگ سرخ قرار است آب بیش از ۴ هزار هکتار اراضی شهرستان بویراحمد را تامین کند، گفت: با تلاش و پیگیری مسئولان استانی و توجه ویژه وزارت نیرو امیدواریم تسریع در ساخت این سد را بیش از گذشته شاهد باشیم.

مصلح خواستار ساماندهی روخانه بشار شد و می گوید: با ساماندهی حاشیه این رودخانه از پل شماره یک تا پل مختار  بیش از ۴۰۰ هکتار زمین  رفع تصرف شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.