سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری ناسا با شش ارائه دهنده ارتباطات ماهواره‌ای آمریکا

ناسا شش ارائه‌دهنده ارتباطات ماهواره‌ای آمریکا را انتخاب کرد تا از توسعه خدمات ارتباطی فضایی پشتیبانی کند.

ناسا شش ارائه‌دهنده ارتباطات ماهواره‌ای آمریکایی را روز گذشته انتخاب کرد تا توسعه و نمایش خدمات ارتباطی فضایی نزدیک به زمین که ممکن است از مأموریت‌های آینده پشتیبانی کرده را آغاز کند.

به گزارش سایت ناسا، بیش از یک سال است که ناسا در حال ارزیابی شبکه‌های تجاری SATCOM برای عملیات‌های نزدیک به زمین است. همچنین این آژانس برای از کار انداختن ناوگان ماهواره‌های نزدیک زمین خود تلاش می‌کند. این کار به ناسا اجازه می‌دهد تا زمان و منابع بیشتری را روی اکتشافات اعماق فضا و مأموریت‌های علمی خود متمرکز کند.

الی نافا، مدیر پروژه CSP در مرکز تحقیقات گلن ناسا، گفت: با استفاده از موافقت‌نامه‌های قانون فضایی تأمین‌شده ما می‌توانیم صنعت را برای نشان دادن قابلیت‌های سرتاسری که منجر به خدمات عملیاتی می‌شود، تحریک کنیم. گفتنی است که نمایش‌های پرواز فعالیت‌هایی هستند که قابلیت‌های متعددی را توسعه می‌دهند و مفاهیم عملیاتی، اعتبارسنجی عملکرد و مدل‌های مورد نیاز برای کسب خدمات تجاری  مأموریت‌های ناسا ارائه می‌کنند.

گفته شده، هر شرکت یک رویکرد فنی برای کاهش هزینه‌ها، افزایش انعطاف پذیری و بهبود عملکردها پیشنهاد کرده است. این قرارداد‌ها فرصت‌هایی را برای توسعه راه حل‌های نوآورانه ایجاد می‌کند که به طور بالقوه می‌تواند الزامات ماموریت آتی ناسا را برآورده و از مدل تجاری هر شرکت، مشتریان آینده و بازار تجاری داخلی رو به رشد SATCOM پشتیبانی کند.

شرکت دولتی Inmarsat از Reston، ویرجینیا، ۲۸.۶ میلیون دلار جایزه دریافت کرده است. رویکرد پیشنهادی Inmarsat یک شبکه رله باند L مداری مداری فرکانس رادیویی تجاری تجاری را برای سرویس‌های SATCOM با نرخ پایین به فضاپیما‌ها و وسایل پرتاب برای مأموریت‌های معمول، عملیات اضطراری، پرتاب و صعود، و ارتباطات فاز عملیات اولیه نشان می‌دهد.

شرکت کوپر ۶۷ میلیون دلار جایزه دریافت کرده است. رویکرد پیشنهادی کوپر یک شبکه رله مداری مدار پایین اپتیکی تجاری را برای سرویس‌های SATCOM با نرخ بالا و پایین به فضاپیما‌ها در مدار پایین زمین برای مأموریت‌های معمول، عملیات اضطراری و ارتباطات فاز عملیات اولیه نشان می‌دهد.

شرکت اسپیس ایکس ۶۹.۹۵ میلیون دلار جایزه دریافت کرده است. رویکرد پیشنهادی SpaceX یک شبکه رله مداری مدار پایین نوری تجاری را برای سرویس‌های SATCOM با نرخ بالا به فضاپیما‌ها در مدار پایین زمین برای مأموریت‌های معمول، عملیات‌های اضطراری، پرتاب و صعود، و ارتباطات فاز عملیات اولیه نشان می‌دهد.

هر شرکت توسعه فناوری و نمایش‌های فضایی را تا سال ۲۰۲۵ تکمیل خواهد کرد تا ثابت کند راه حل پیشنهادی آن‌ها عملیات‌های ماموریت محور قوی، قابل اعتماد و مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد، از جمله توانایی ارتباطات دو طرفه جدید با نرخ بالا و ظرفیت بالا. ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به دنبال قرارداد‌های بلندمدت متعدد برای به دست آوردن خدمات برای عملیات‌های نزدیک به زمین باشد، در حالی که سیستم‌های تحت مالکیت و بهره برداری ناسا را به تدریج کنار می‌گذارد.


بیشتر بخوانید


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.