سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم برنامه ریزی فرهنگی برای ترویج زکات در گیلان

آیت الله فلاحتی گفت: ترویج زکات کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و رئیس شورای زکات استان در نشست دوره‌ای اعضای این شورا با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات، گفت: توسعه فرهنگ پرداخت زکات و انعکاس بازگشت آن به اجتماع از طریق ارائه خدمات گوناگون، کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت.

به گفته آیت‌الله رسول فلاحتی، توجه به نیازمندان و ارائه کمک به آنان را تحسین برانگیز خواند و ساماندهی نیرو‌ها و مراکز جمع آوری کمک‌های مردمی و نظارت بر فعالیت آن‌ها مهم و ضروری است.

با هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌ها می‌توان در مسیر افزایش اشتغال، تولید و درآمد و نیز بهره‌مند شدن خانواده‌های کم درآمد از نتایج آن، گام‌های موثری برداشت.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان نیز در این نشست با اشاره به دریافت بیش از ۲۹ میلیارد تومان زکات در سال ۱۳۹۹ در گیلان گفت: در سال ۱۴۰۰ این رقم با ۳۲ درصد افزایش به حدود ۳۹ میلیارد تومان رسید.

حجت الاسلام حامد آزمایش، رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی گیلان هم به فعالیت هزار و ٨۵٠ شورای زکات در ٢ هزار و ۴٢۴ روستای استان گفت: بیش از ۳۵۰۰ عامل افتخاری در جمع آوری زکات با این اداره همکاری می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.