سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشاط اجتماعی با بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های صرف‌شده برای حضوری شدن آموزش‌ها در استان گفت: بازگشایی مدارس موجب نشاط اجتماعی شده است.

آقای عابدین خرّم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: موفقیت استان در حضوری شدن آموزش‌ها در صددرصد مدارس، حاصل زحمات تمام معلمان و مدیرانی است که دغدغه جبران خسارات آموزشی و تربیتی ۲۵ ماهه کرونا را دارند و از این پس نیز تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را با روحیه جهادی پیش خواهند برد.

وی با اشاره به آمار ۹۰ درصدی دو مرحله واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال، خواستار اقناع‌سازی برای رسیدن آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان ۵ تا ۱۲ سال به حد قابل قبول شد.

 رویکرد دولت در واکسیناسیون اقناع‌سازی است و اجبار نیست.

رئیس جمهور آغاز واکسیناسیون رده سنی زیر ۱۲ سال را به بررسی‌های علمی منوط کرده بودند و با اثبات اثربخشی و عدم عوارض واکسن‌های مورد استفاده این کار آغاز شد و جای نگرانی برای خانواده‌ها وجود ندارد.

وی همچنین خواستار پیگیری آموزش پرورش برای تزریق دوز سوم واکسن توسط معلمان و دانش‌آموزان استان شد و از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت برای تسهیل و تسریع در این امر خبر داد.

از شورای آموزش و پرورش درخواست می کنیم طرح‌های پیشنهادی برای جبران عقب‌ماندگی آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان استان در فرصت تابستان را تدوین و بررسی کنند.

 دولت توقعات و دغدغه‌های معلمان برای ارتقای سطح معیشتی را قبول کرده و اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را دنبال می‌کند در سطح بالاتر نیز برنامه دولت معنابخشی دوباره به دستگاه تعلیم و تربیت است.

 نظام تعلیم و تربیت یکی از کانون‌هایی است که دشمن با هجمه رسانه‌ای به دنبال تحریف واقعیت‌ها و مساله‌سازی است.

جهاد تبیین در این حوزه ضرورتی ویژه دارد و باید قدم‌های بیشتری برای افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و خانواده‌ها برداشته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.