سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد کارگروه توسعه هورامان در دانشگاه رازی

کارگروه توسعه هورامان در دانشگاه رازی ایجاد شد.

کمتر از سه ماه تا موعد برگزاری بزرگ‌ترین رخداد علمی-فرهنگی منطقه باقی مانده است و کمیته‌های اجرایی و علمی، شبانه‌روز همه توان خود را برای پیگیری برنامه‌های همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» به کار گرفته‌اند.

در ادامه جلسات هماهنگی، برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی دست‌اندرکاران همایش، نشستی با حضور اعضای هیأت علمی فعال در کمیته علمی و سرپرست دانشگاه رازی برگزار شد. بررسی نظرات و پیشنهادات اعضای کمیته علمی، نحوه حمایت مادی و معنوی از ارائه دهندگان مقالات، تعیین پنل‌های علمی برگزاری همایش و بررسی چگونگی سفارش و دریافت مقالات از جمله دستورکار‌های این نشست بود.

 منظر فرهنگی هورامان در مورخ ۱۴۰۰/۵/۵ در شهر فوجوی چین و در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو به عنوان بیست و ششمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران به ثبت رسید. منظر فرهنگی هورامان ۴۰۹ هزار هکتار مساحت شامل ۱۰۶ هزار هکتار عرصه و ۳۰۳ هزار هکتار حریم دارد و بر اساس نقشه جغرافیایی شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه، شهرستان‌های سنندج، کامیاران و سروآباد در استان کردستان و استان حلبچه در اقلیم کردستان عراق است که در مجموع ۷۰۰ روستا را در دل خود جای داده است. یقیناً منطقه تاریخی و طبیعی «هورامان» با آن بافت پلکانی، آداب و رسوم، آئین و سنن بسیار خاص و در یک کلام اصالتی که از اعماق تاریخ در خود حفظ کرده شایسته آوازه و توجه بین‌المللی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.