سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام هشدار زرد هواشناسی در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، از افزایش غلظت غبار و کاهش نسبی کیفیت هوا در دو روز آینده خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای انتقال توده غبار به استان و افزایش تدریجی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی می گوید: روز پنجشنبه نیز غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه غربی استان سمنان، در برخی نقاط وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب دور از انتظار نیست.

روز جمعه نیز غبارآلودگی و کاهش تدریجی غلظت غبار، وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه برای گروه‌های حساس و سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، پرهیز از ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و پرهیز از کوهنوردی را مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان برشمرد.

سامانه دوم بارشی نیز از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر شنبه در استان سمنان با بارش باران و رگبار، رعد و برق و مه‌آلودگی، در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی در ساعات بعدازظهر و شب به همراه احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد دور از انتظار نیست.

احتمال رگباری بودن بارشها، آبگرفتگی و جاری شدن رواناب، احتمال خسارت ناشی از باد، خسارت ناشی از تگرگ، امکان اختلال در تردد در محور‌های استان به دلیل لغزندگی و کاهش دید، باید مورد توجه شهروندان باشد.

لایروبی جوی ها، آبراه‌ها و مسیل ها، احتیاط در تردد محور‌های مواصلاتی، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه در برابر باد شدید، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان تا روز یکشنبه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.