سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود تجهیزات جنگی جدید آمریکا به پایگاه عین الاسد

یک منبع امنیتی عراقی از ورود تجهیزات جنگی آمریکا به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار خبر داد.

این منبع عراقی در بیانیه‌ای به خبرگزاری المعلومه اعلام کرد: «دو فروند هواپیمای ترابری آمریکایی مملو از تجهیزات جنگی در میان تدابیر شدید امنیتی جنگنده های آمریکایی وارد پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی در غرب الانبار شدند.»

منبع مذکور با بیان اینکه پایگاه عین الاسد با وجود شرایط بد جوی در مناطق غربی شاهد ترافیک شدید هوایی بوده، گفت: «آمریکایی‌ها این بار برای انتقال تسلیحات از هواپیما‌ها استفاده می‌کنند به جای کاروان‌های نظامی که همیشه هدف قرار می‌گرفتند.»

 پایگاه هوایی عین الاسد که آمریکایی ها مدعی هستند آن را به نظامیان عراقی تحویل داده اند، محل ورود تعداد زیادی از محموله‌های تجهیزات جنگی از بصره برای نظامیان آمریکایی مستقر در داخل این پایگاه است.

پس از ترور شهید سلیمانی و همرزمان ایشان در سال ۹۸ در بغداد، پارلمان عراق طرحی را برای اخراج کامل نیرو‌های آمریکایی از این کشور تصویب کرد. بر اساس توافق انجام شده میان دولت‌های آمریکا و عراق، نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال ۲۰۲۱ خاک این کشور را ترک می‌کردند، اما نظامیان عراق همچنان در این کشور حضور دارند و شواهدی که نشان دهد آمریکا قصد خروج نیروهایش را دارد، موجود نیست.

گروه‌های مقاومت عراق نیز بار‌ها اعلام کردند در صورتی که آمریکا بخواهد برخلاف توافق انجام گرفته عمل نماید و نظامیان خود را از عراق خارج نکند، آن‌ها آماده‌اند تا با اشغالگری آمریکایی‌ها مبارزه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
7891
۱۸:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اسقاطشو میخرم. اهن مس المیون داغی خریدارم.
حسن
۱۵:۳۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگر مجلس نمایندگان عراق خروج امریکائیان و تعطیلی همه پایگاههای امریکایی از تصویب نکرد . پس همین مسئله نشان میدهد که عراقیها با امریکایها هستند و فقط برای دلخوشی ایرانیها ،الکی بعضی حرفها را میزنند .
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا با کمک همین عراقی ها تا کمتر از ۴ ماه دیگر به ایران حمله می کند.
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتما با تو هماهنگ کردند!
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
جای بسی تاسف است که الان سیاستمداران کشورمان غافل از تحرکات دشمن در کنار مرزهای ایران هستند الان هر عاقلی مییداتد با توجه به شرایط جنگ روسیه علیه اکراین و احتمال درگیری روسیه با ناتو امریکا اصلا چنین موقعیتی استراتژیک خاورمیانه رو در عراق رها نمیکنه واین پایگاه الان مامن امن امریکایی برای انتقال پایگاههای نزدیک به روسیه خصوصا منطفه قفقاز و پایگاهای قزاستان و ـــاست واین دقیقا همون رفتار روسیه در قبال نزدیکی ناتو به مرزهایش را میطلبه که ایران به عراق برای اخراج نیروهای امریکایی و شاخه ناتو فشار بیاره و محور مقاومت دست بکار بشه حتما روسیه و چین هم کمک و پشتیبانی خواهند کرد کما این که اربیل عراق در زخم وتب انتقام سپاه از مقر اسراییلی کاملا به وضوح نشان داد که ایران هم خطوط قرمز خودش را دارد و لی الان وقت تصمیم گیری هست
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
از کجا معلوم که سیاستمداران کشورمان غافلند ؟
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عراقی ها با نظامیان آمریکا مبارزه کنند ؟!!!!! باشه باشه
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته از در عقب صندلی جلو.
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
پهبادها میتوانند به راحتی هواپیماهای ترابری را در زمین و هوا هدف قرار دهند
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجله نکن به موقش .