سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت چینی‌ها و از سر گرفتن پروژه کاشی و سرامیک

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه گفت : به زودی شاهد بازگشت چینی‌ها و از سر گرفتن پروژه کاشی و سرامیک خواهیم بود.

فرید خلیلی با بیان اینکه اصلی‌ترین دلیل توقف پروژه کاشی و سرامیک شرایط بیماری کرونا بود که تردد چینی‌ها را دچار مشکل کرد، گفت : مسئله اصلی برای حضور پیمانکاران طراحی ماشین آلات بود که باید مدام در رفت و آمد باشند، اندازه‌گیری‌های لازم را از محل پروژه انجام دهند و سپس دوباره به کشور خود برگشته و تجهیزات را طراحی کنند که این شرایط فراهم نشد. به علاوه، چون سرمایه‌گذار با این پیمانکاران قرارداد داشت امکان تغییر پیمانکار طراحی ماشین آلات نیز فراهم نبود.

به گفته مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه در نهایت با پیگیری‌هایی که انجام دادیم نماینده سرمایه‌گذاران چینی سال گذشته برای تعیین تکلیف بخشی از کار به کرمانشاه آمد، اما مشکلاتی در زمینه وکالتنامه آن‌ها وجود داشت که باعث شد نتوانند کاری از پیش ببرند.

در این بین اخباری به ما رسید که شاید سرمایه‌گذار قصد داشته باشد به عراق برود و آنجا سرمایه‌گذاری کند، ما هم در کرمانشاه سرمایه‌گذار دیگری را پای کار آوردیم، اما در نهایت مقرر شد فرصت دیگری به سرمایه‌گذاران چینی بدهیم و آن‌ها هم با جدیت اعلام کردند که عزم جدی برای اجرای این پروژه درکرمانشاه دارند.

در این مدت مهلت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی این طرح به اتمام رسید که دوباره آن را تمدید کردیم.

به زودی سرمایه‌گذاران چینی برای ادامه کار احداث پروژه تولید کاشی و سرامیک به کرمانشاه می‌آیند و هم اکنون در تدارک فراهم کردن مقدمات سفر خود هستند، در آینده نزدیک شاهد از سرگیری اجرای این طرح هستیم.

هم اکنون پیشرفت این پروژه در حد ۲۰ درصد متوقف مانده است.

 ۱۱۰ میلیون دلار کارخانه کاشی و سرامیک سرمایه گذاری کرده این پروژه برای ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی دارد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.