سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تثبیت وضعیت کرونایی آذربایجان‌شرقی

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: وضعیت کرونایی استان طی هفته‌های اخیر تثبیت شده ولی همراه با کمی افزایش در مراجعات سرپایی است.

خانم خیاط زاده با اعلام اینکه هم اکنون هیچیک از شهر‌های آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و آبی کرونایی نیستند گفت: هم اکنون تعداد ۱۷ شهرستان استان وضعیت زرد و تعداد چهار شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند.

 وضعیت کرونایی استان نسبتاً در حالت تثبیت قرار دارد و موارد بستری و فوتی رو به کاهش است به طوری که آمار فوتی روزانه یک تا دو نفر است و در برخی روز‌ها فوتی کرونایی نداریم.

تعداد مراجعین سرپایی کرونایی به مراکز درمانی استان طی روز‌های اخیر اندکی افزایش یافته است.

بعد از تزریق واکسن‌ها اگر سویه‌ای هم در میان جمعیت باشد، افراد علائم مختصری از خود نشان می‌دهند که باید چند روز استراحت کنند.

 دانشجویان باید نسبت به تزریق دوز سوم واکسن و دانش‌آموزان نیز باید نسبت به تزریق دوز دوم واکسن کرونای خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

 درصد قابل توجهی از جمعیت مشمول آذربایجان شرقی دوزهای اول و دوم را تزریق کرده‌اند، اما همچنان میزان دریافت دوز سوم نسبت به دو دوز اول و دوم عقب است که توصیه می‌شود مشمولان دوز سوم خود را تکمیل کنند تا در موج و سویه‌های قوی احتمالی در آینده کمتر درگیر شوند.

وی انتظار یکسری از افراد مبنی بر درگیر نشدن با بیماری کرونا را بیهوده خواند و گفت: اینکه تصور شود پس از تزریق واکسن به هیچ وجه درگیر بیماری نمی‌شویم غلط است و در واقع واکسن موارد شدید درگیری افراد و بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

 واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ ساله  مهم است و خانواده‌ها باید در این رابطه دقت کنند تا دوز اول و دوم کودکان تزریق شود.

دانشجویان بالای ۱۸ سال نیز باید دوز سوم خود را تزریق کنند.

در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان اگر این افراد بیماری زمینه‌ای داشته باشند باید به پزشک مراجعه کرده و برگه‌ای بگیرند تا دوز سوم نیز برای آن‌ها تزریق شود.

اگر کودکی به هر دلیلی علائم سرماخوردگی داشته باشد به هیچ وجه نباید به مدرسه برود و باید چند روز در خانه بماند تا علائم کامل از بین برود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.