سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه یزد:

تداوم انقلاب نیازمند حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی است

آیت الله ناصری گفت: یکی از مسائل مهم برای تداوم انقلاب اسلامی و زمینه ساز ظهور، حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: همانطور که حضرت علی (ع) در بسیاری از امور و جنگ‌ها مشکل گشای پیامبر (ص) بود، امام حسن (ع) نیز مشکل گشای حضرت علی (ع) و یار آن حضرت بود.

به گفته او مظلومیت و غربت امام حسن (ع) زمینه‌ساز انقلاب و قیام بزرگ امام حسین (ع) بود.

امام جمعه یزد گفت: در جامعه اسلامی بعضا شاهد هستیم نسبت به آبروی افراد بی توجهی‌هایی شده در حالی که در روایات آمده که خدشه دار کردن آبروی فرد مومن، عرش خدا را به لرزه در می‌آورد.

آیت الله ناصری می گوید: در بسیاری از جمع‌ها و دستگاه‌ها مراعات آبروی مومن نمی‌شود و این موضوع گاهی به عنوان یک تکلیف دنبال می‌شود به ویژه در بزنگاه‌های مهم مثل انتخابات، نسبت به تخریب چهره و شخصیت افراد اقدام می‌شود.

به گفته او  نحوه برخورد نیرو‌های انقلابی بسیاری از نیرو‌های ضد انقلاب را به نیرو‌های انقلابی تبدیل کرد.

آیت الله ناصری گفت: حیثیت افراد و بندگان خدا نزد خدای متعال بسیار مهم و با ارزش است و باید با حفظ آبرو، حیثیت و شخصیت افراد با آن‌ها برخورد شود.

این موضوع  را آیت الله ناصری در جلسه بصیرتی روحانیون استان مطرح کرد.

امام جمعه یزد گفت: امام خمینی (ره) نیز در این زمینه بسیار حساس و با توجه بودند و بار‌ها در رویداد‌های مختلف با افرادی که نسبت به هتک حرمت و شخصیت افراد به ویژه روحانیون و علما اقدام کرده بودند، واکنش‌های شدید نشان می‌دادند و گاه نیز به نحوی برخورد می‌کردند که افراد از حرکت و ادامه رفتار خود خجالت زده می‌شدند.

به گفته او  در ادامه مسیر انقلاب به وحدت و یکپارچگی نیاز داریم و این وحدت به طور قطع یاری خدا را به دنبال خواهد داشت و تنها با یاری و لطف خداست که مسیر انقلاب تداوم پیدا می‌کند.

آیت الله ناصری گفت: وحدت و یکپارچگی، حفظ زبان و حفظ شخصیت افراد از مقدمات ظهور است.

او می گوید: منشأ این روحیات تقوای زبان است و اگر تقوای زبان وجود داشته باشد، جامعه به اتحاد می‌رسد و در این صورت، رحمانیت و عنایت خداوند متعال به اوج می‌رسد.

امام جمعه یزد گفت: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام، ۲ آسیب برای کارگزاران نظام وجود دارد که یکی از آن‌ها غرور و دیگری انفعال است.

به گفته آیت الله  ناصری غرور، انسان را به زمین می‌زند و انسان مغرور همواره شکست می‌خورد، زیرا فکر و تلاش و کوشش نمی‌کند بنابراین همیشه در همان نقطه‌ای که ایستاده، درجا می‌زند.

امام جمعه یزد گفت: صفت دیگری که به فرموده رهبری نباید در کارگزاران نظام باشد، انفعال است، انفعال ویژگی بدی است که اگر در کارگزاران وجود داشته باشد، مانع پیشرفت کشور می‌شود.

او می گوید: ترس در مقابل دشمن، نوعی انفعال است و انفعال همواره کشور ما را عقب نگه داشته بنابراین این روحیه باید از همه به ویژه کارگزاران دور باشد، زیرا انفعال، شکست، نا امیدی و یأس را به دنبال دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.