سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز ۱۵میلیارد تومانی کاشان جهت کنترل سیلاب در رودخانه‌ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: برای تکمیل آبخیزداری رودخانه حیدر در محدوده بلوار امام رضا (ع) و ناجی‌آباد نیاز به ۱۵میلیارد تومان اعتبار است.

«محمدعلی کاظمی» امروز در دیدار با فرماندار کاشان گفت: یکی از رودخانه‌هایی که به دلیل شیب زیاد، بخش ناجی‌آباد و بلوار امام رضا (ع) را مورد خسارت فراوان قرار داده، رودخانه حیدر است؛ برای تکمیل آبخیزداری رودخانه حیدر در محدوده بلوار امام رضا (ع) و ناجی‌آباد نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

شهرداری کاشان، طراحی ویژه‌ای به منظور تکمیل آبخیزداری این پروژه انجام داده است که برای اجرا به دو بند ۵۰۰ مترمربعی با گنجایش هر کدام ۱۰۰ هزارمتر مکعب آب سیلاب نیاز است.

اواز برداشت چهارتن باریجه در روستای مرق و نشلج خبر داد و گفت: مساحت حوضه آبریز منطقه کاشان افزون بر ۱۰ هزار کیلومترمربع شامل ۱۶ زیرحوضه است که از شمال غرب (رودخانه شوراب) تا جنوب شرق (رودخانه تتماج) ادامه دارد.

او می‌گوید طی سال گذشته چهار تن باریجه از سطح مراتع شهرستان کاشان برداشت شده است که این میزان باریجه از سطح ۳۵۰ هکتار به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال برداشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری معتقد است از این گیاه در تولید دارو، ساخت عطر، ادکلن و چسب الماس استفاده می‌شود و از جمله مواردی است که در سایر کشور‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.