سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شب قدر، فرصتی طلایی برای صیقل آینه دل

شب‌های قدر هنگامه نجوای عاشقانه با معبود و لحظات نابی است که تقدیرمان رقم می‌خورد.

شب‌های با عظمت قدر هنگامه نجوای عاشقانه با معبود و لحظات نابی است که تقدیرمان مقدر می‌شود و مومنان شب زنده دار با عشق امیرمومنان علی (ع) رو به درگاه خدا می‌آورند.

امشب اولین شب از شب‌های قدر قرن جدید است که فرصتی طلایی و استثنایی برای شستشوی و صیقل آینه دل هستند.

شب قدر همان شبى است که در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مشخص مى‌شود.

امشب در‌های وسیع آسمان به روی زمینیان با خیر و برکت گشوده شده می‌شود و کافی است دلهایمان را در این دریای بیکران از زنگار روزگار شست و شو دهیم تا به حریم آرامش و بخشش خدا برسیم.

حجت الاسلام موسوی کارشناس مذهبی درباره فضیلت و اعمال شب‌های قدر مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

شب قدر، شبی است که در آن قرآن بر پیامبر عظیم الشأن اسلام نازل شده و فضیلت عبادت در این شب از تمام شب‌ها بیشتر است و در این شب مقدرات یک سال انسان تعیین می‌شود.

از با فضیلت‌ترین اعمال در چنین شبی "احیاء" می‌باشد که به معنای پاس داشتن یک شب تا صبح است، پس جا دارد که در چنین شبی انسان از اعمال زشت خود استغفار نماید چرا که شب توبه است و خداوند در آن بندگانش را مورد اکرام خاص خود قرار می‌دهد.

شب قدر اعمال مشترکی از جمله غسل کردن، خواندن ۲ رکعت نماز شب قدر، قرآن سرگرفتن، زیارت عاشورا خواندن، خواندن صد رکعت نماز و خواندن دعا‌هایی از جمله "جوش کبیر"، "دعای افتتاح" و "ابوحمزه ثمالی" و  ذکرمصیبت ها و فضائل ائمه سفارش شده است.

برچسب ها: شب قدر ، استان مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.