سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورش نیرو‌های اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی و اخراج نمازگزاران

نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی با یورش به صحن‌های مسجد الاقصی، نمازگزاران را اخراج و زمینه اقدام شهرک نشینان را برای هتک حرمت مسجد فراهم کردند.

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی با یورش به مسجدالاقصی، نمازگزاران فلسطینی را از این مسجد بیرون کردند تا زمینه اقدام شهرک نشینان در هتک حرمت مسجدالاقصی و ورود به آن فراهم شود.

به گزارش المیادین، صد‌ها شهرک نشین، امروز چهارمین روز پیاپی با حمایت نظامیان اشغالگر، وارد مسجدالاقصی شدند. نیرو‌های اشغالگر به شماری از زنان حاضر در مسجد الاقصی حمله کردند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به مدافعان صحن قبه الصخره در مسجد الاقصی حمله ور شدند و سعی کردند آن‌ها را از محل خارج کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی امروز با توجه به قصد شهرک نشینان برای برگزاری تظاهرات در شهرک قدیمی قدس، حالت آماده باش اعلام کرد. مدافعان مسجدالاقصی حین یورش شهرک نشین‌ها شعار‌هایی در حمایت از این مسجد سردادند.

در همین حال، پایگاه صهیونیستی «عروتص شوع» به نقل از مقامات صهیونیست اعلام کرد صحن‌های مسجدالاقصی را از روز جمعه این هفته تا پایان ماه مبارک رمضان به روی شهرک نشین‌ها ببندند. طبق تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی، یهودیان از روز جمعه تا پایان ماه رمضان دیگر نمی‌توانند وارد مسجد شوند.

در همین حال، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی در توئیتی نوشت: بخشی از جشن‌های یهودیان این روز‌ها در داخل حرم ابراهیمی در شهر الخلیل (در کرانه باختری اشغالی) برگزار می‌شود. این حرم پس از جنایت قتل عام سال ۱۹۹۴ میلادی توسط فردی به نام [باروخ کاپل]گلدشتاین تقسیم شد. لازم است جهان بداند که ما در بیت المقدس هرگز و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد آنچه در حرم ابراهیمی اتفاق افتاد، در معراج گاه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) اتفاق بیفتد.

یادآوری می‌شود گلدشتاین سال ۱۹۹۴ میلادی نمازگزاران فلسطینی را در حرم ابراهیمی با مسلسل به رگبار بست و در پی آن ۲۹ نمازگزار شهید و ۱۵۰ نمازگزار زخمی شدند.

جمعه هفته گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی حمله کردند که منجر به مجروح شدن بیش از ۱۵۰ نفر و بازداشت ۴۰۰ نفر شد.

این حمله با واکنش‌های بسیاری همراه بود و جنبش‌های فلسطینی و سران برخی کشور‌های عربی آن را محکوم کردند.

از طرفی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) نشستی با محوریت قدس اشغالی تشکیل خواهد داد. این نشست به درخواست ۵ کشور (فرانسه، ایرلند، چین، نروژ و امارات) انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
مهدی
۰۰:۰۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا لعنتشون کنه...عجب رویی هم دارن
ناشناس
۱۷:۲۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
این مکان برای سه دین یهود واسلام ومسیحیت مقدسه وگرنه ده پانزده تا موشک کاربردی مسله را حل میکرد
ناشناس
۱۵:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
ان شاء الله نابودی اسقاطیل نزدیک است
(وعده و مژده قرآن کریم آیه 1 تا 10 سوره اسراء)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
دستور حمله به اسقاطیل رو صادر کنید
با رسانه و 4 تا مقاله نمیتونید اسقاطیل رو از بین ببرید
ناشناس
۲۲:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه