سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره سفره رمضان در کاشان برگزار شد

شانزدهمین دوره جشنواره سفره رمضان از برنامه‌های جشنواره «دل روشنی» با هدف ترویج فرهنگ آشپزی آسان، ساده و سلامت در فرهنگ سرای مهر برگزار شد.

مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: رویداد سفره رمضان با رقابت ۸۳ نفر از بانوان و آقایان علاقه‌مند به آشپزی در چهار بخش پیش غذا، غذا‌های اصلی سنتی و ملل، دسر‌های سنتی و اصیل و بخش شیرینی پزی انجام شد.

سیدهادی مسعودی‌علوی گفت: سفره رمضان در قالب مسابقات آشپزی و شیرینی پزی و از برنامه‌های جشنواره «دل روشنی» سازمان با اهداف پخت غذا‌های ساده، سالم و طبیعی، ترویج فرهنگ آشپزی آسان، ساده و سلامت، ارائه روش‌های جدید آشپزی، نوآوری و خلاقیت، ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم و فراهم نمودن فضایی شاد برگزار شد.

جشنواره «دل روشنی» سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اجرای ۱۱ برنامه متنوع در محلات، بوستان‌ها، فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ شهرستان در ماه مبارک در حال برگزاری است.

او می‌گوید: تغذیه سالم، کمک به تغییر سبک زندگی و ارتقا سلامت شهروندی، آشنایی با غذا‌های سنتی و خانگی در رشته‌های آشپزی و شیرینی پزی برای هدایت خانواده‌ها به سوی رعایت الگوی صحیح و کاهش مصرف غذا‌های آماده سوق از دیگر اهداف برگزاری جشنواره سفره رمضان بود.

به گفته او، کیفیت و سلامت غذا‌ها و موارد آماده شده در هر بخش، توسط مهدی مجتبائی‌فرد، صدیقه محزون و زهرا ادیب، سه مربی آشپزی، شیرینی پزی و سفره آرائی مورد قضاوت و داوری قرار گرفت.

مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: برگزاری کارگاه تغذیه سالم در ماه رمضان با تدریس علیرضا زارعی‌نسب کارشناس مسئول واحد تغذیه جامعه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان و مدیحه سرایی مصطفی گیوی با اهدای جوایز به نفرات اول تا سوم هر بخش از جمله برنامه‎‌های جنبی جشنواره سفره رمضان از برنامه‌های جشنواره دل روشنی بود.

ماهستان معرفت، کوی رمضان، دعوت، جشنواره قرآنی سفره رمضان، در پناه قرآنیم، شب‌های قرآنی و تفسیر، ورزش و سلامتی در ماه خدا، کارگاه سلامت روزه بگیریم، محفل نیکان (ویژه بانوان)، ورزش از افطار تا سحر و شب‌های قرآنی قصه گویی و ایستگاه نقاشی کودکان از برنامه‌های جشنواره «دل روشنی» است.

برچسب ها: ماه رمضان ، کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.