آقای محمدی گفت: همه ما تجربه ایستادن پشت چراغهای قرمز طولانی در سطح شهر را داشته ایم در حالی که حجم ترافیک چهارراهها به صورت یکسان نبوده، ولی زمان بندی چراغهای راهنمایی یکسان است.
او گفت: این به معنی مصرف سوخت بیشتر، آلودگی هوا، از دست رفتن زمان مفید افراد، کلافگی و خستگی و کاهش آسایش و کیفیت زندگی شهروندان است.
آقای محمدی گفت: بهینه سازی زمانبندی چراغهای راهنمایی و رانندگی در واقع یک بهینه سازی چند هدفه است.
او می گوید: تا کنون طرح هوشمند سازی در ۱۱ تقاطع هفت تیر، مصباح، میدان امام حسین (ع)، مادر، نبوت، گلزار، مولانا-بهارستان، پونه، شورا – بهشتی، پونه –حدادی، حدادی – بلوار گلزار اجرا شده است.
آقای محمدی گفت: اجرا و نصب این تجهیزات به کاهش تصادفات در محل تقاطع ها، ایمنی تردد عابران پیاده و افزایش نظم ترافیکی کمک میکند.
به گفته محمدی برای حل مشکلات ترافیکی از جمله کاهش بار ترافیکی در تقاطعهای همسطح، میبایست از سیستمهای هوشمند و نوین با هدف افزایش ضریب ایمنی و نظم ترافیک درون شهری بهره برد.