سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

رشته‌های فنی و حرفه‌ای از ضروریات آموزش و پرورش است

امیریان گفت: نیاز کشور به توسعه پایدار و اشتغال، اهمیت هنرستان‌ها را دو چندان می‌کند بنابراین رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از ضروریات آموزش و پرورش است.

آقای امیریان گفت: برای فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای به دلیل کار در کارگاه‌های مختلف و آشنایی با دستگاه‌ها و ابزارآلات فنی و صنعتی و نحوه استفاده از آن‌ها زمینه کاریابی و اشتغال بیش از سایر رشته‌ها است و این افراد می‌توانند با کار در کارخانه‌های تولیدی و مراکز خدماتی، شرکت ها، ادارات و یا با تأسیس کارگاه‌های خصوصی و تعاونی‌های تولیدی مشغول به کار شوند.

۱۲۶ هنرستان چهارمحال و بختیاری در دو شاخه فنی و حرفه و کار و دانش فعال می‌باشد که ۷۳ تعداد آن مستقل و ۵۳ هنرستان تک یا دو رشته‌ای دیگر نیز در دبیرستان‌های استان ضمیمه شده است.


بیشتر بخوانید


همچنین از ۷۳ هنرستان مستقل استان، ۲۷ هنرستان فنی و حرفه‌ای و ۴۵ هنرستان کار و دانش در چهارمحال و بختیاری فعال است.

در شاخه فنی و حرفه‌ای در مجموع ۲۴ رشته شامل طراحی و دوخت، معماری داخلی، ماشین ابزار، مکانیک خودرو و... وجود دارد.

در شاخه کار و دانش نیز ۵۹ رشته نظیر برق صنعتی، خیاطی لباس زنانه، نگار گری و... به هنر آموزان آموزش داده می‌شود.

به گفته آقای امیریان ۱۰ هزار و ۹۱۱ دانش آموز در هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.

مشاوره شغلی و تحصیلی دانش آموزان و همچنین هدایت تحصیلی آنان در راستای انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سوی متخصصان آموزش و پرورش استان و مدیران هنرستان‌ها از مهمترین برنامه‌ها برای تحقق اشتغال برای جوانان است.

در شرایط فعلی که رشته‌های نظری دانشگاه‌ها تقریبا اشباع شده، می‌طلبد تا مهارت آموزی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی و فنی که دارای بازار کار مناسبی نیز هستند در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

نیروی انسانی مهمترین سرمایه کشور محسوب می‌شود که در همین راستا ارائه آموزش‌ها و بستر سازی برای رشد همه جانبه این نیرو می‌تواند زمینه ساز رشد جامعه در ابعاد گوناگون شود.

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.