سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه نسبت به شیوع بیماری سرخک

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه به شدت واگیرداری بیماری سرخک در این شهرستان هشدار داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کمیته ای تشکیل شده است.

سید منصور تقوی گفت:  بیماری سرخک از بیماری های واگیردار است که بیش از ۹۰درصد افراد غیر ایمن در تماس با فرد بیمار به آن مبتلا می شوند.

او با اشاره به شایع شدن این بیماری در کشور افغانستان می گوید:  با توجه به مسائل سیاسی کشور افغانستان و مهاجرت عده زیادی از شهروندان افغانستانی به کشورمان و پراکندگی آن ها در نقاط و شهرهای مختلف تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری اندیشیده شده است.

تقوی گفت:  پیشگیری و مقابله با طغیان این بیماری و راه های مقابله با آن از جمله واکسیناسیون و اطلاع رسانی آن در دستور کار همه مراکز بهداشتی و درمانی است.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از مردم خواست درصورت مشاهده شهروندان تبعه افغانستان، اطلاعات محل سکونت آنان در اختیار شبکه بهداشت قرار گیرد تا نسبت به تزریق واکسن سرخک آنان اقدام شود.

او می گوید: اتباع افغانی سنین هفت تا ۳۵ سال ساکن در شهرستان باید نسبت به تزریق حداقل یک دوز واکسن سرخک اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

تقوی با اشاره به مشاهده یک مورد مشکوک به سرخک در بخش دیشموک این شهرستان گفت: هنوز جواب نمونه آزمایش این شخص از آزمایشگاه مرجع دریافت نشده است.

او می گوید: مردم می توانند برای تزریق واکسن سرخک کودکان هفت سال به بالای خود به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلودرد و چشم‌های ملتهب را از جمله علائم این بیماری اعلام کرد و گفت: این عفونت مراحلی دارد که در یک دوره ۲ تا ۳ هفته‌ای به ترتیب اتفاق می‌افتد.

سرخک یک بیماری مسری است که توسط ویروسی ایجاد و در بینی و گلوی کودک یا بزرگسال مبتلا تکثیر می شود؛ علائم سرخک حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود و علائم و نشانه های آن تب،سرفه خشک، آبریزش بینی و گلو درد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.