سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع شدن رحمت الهی در دستان ترک خورده کویر

در ماه مبارک رمضان با نزول باران، سفره رحمت الهی در خراسان جنوبی گسترده‌تر و بذر امید در دل کشاورزان کاشته شده است.

نزول رحمت الهی جان تازه‌ای به طبیعت کویری خراسان جنوبی داده و امید را در دل کشاورزان برای آغاز سالی پر بار زنده کرده است.

همزمان با نزول رحمت الهی در برخی از نقاط استان روان آب به راه افتاده و به اراضی و باغ‌های کشاورزی خسارت وارد کرده است.

یکی از همشهریان گفت: شکرگزاری بابت نزول رحمت الهی و مورد لطف خداوند قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان به خصوص در شب‌های قدر حس و حال بیشتری دارد.

ساز زندگی، با باران کوک شده است و حال طبیعت هم در این روز‌ها همراه با حال مردم خوش است.

یکی از همشهریان گفت: مردم منطقه کویری قدر نم باران را هم می‌دانند چه برسد به جاری شدن روان آب، در این روز‌ها زمزمه مردم تشکر و قدردانی از خدای مهربان است.

بارانی که شور و حال را در دل مردم زنده کرده و آن‌ها را به دامان طبیعت کشانده است.

هر چند این باران اندک، امید را در دل مردم زنده کرده است، اما همچنان بحران کم آبی وجود دارد و صرفه جویی در مصرف آب از مهم‌ترین ضروریات است.

ادامه بارش‌های بهاری

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش باران در نیمه شرقی استان بودیم، در این مدت بیشترین بارش گزارش شده از ایستگاه میغان با ۳۳ میلی متر بوده است.

او گفت: همچنین در این مدت ایستگاه گزیک ۲۹ میلی متر، سهنود ۲۷ میلی متر، حسین آباد ۲۳ میلی متر، درمیان و ابراهیمی ۲۱ میلی متر، سربیشه ۲۰ میلی متر، نوغاب حاجی آباد ۲۰ میلی متر، دستگرد و اسدیه ۱۸ میلی متر، عباس آباد و نهبندان ۱۱ میلی متر و قدم گاه ۱۰ میلی متر بارش باران را ثبت کردند.

لطفی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا امروز بعدازظهر در شمال شرق استان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و همچنین در مناطق مستعد و مرتفع بارش تگرگ و برخورد صاعقه دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، ایجاد روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از نقاط به صورت محدود قابل پیش بینی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.