سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنبیه بدنی دانش آموز آستارایی

فیلمی با مضمون تنبیه بدنی دانش آموز نوجوان اهل روستای سیبلی آستارا از سوی معلمش امروز در فضای مجای منتشر شد.

فیلمی که در آن یک معلم در روستای سیبلی آستارا، دانش آموزش را که پسر نوجوانی است در کلاس و در مقابل چشمان هم کلاسی هایش تنبیه می‌کند؛ در حال بازنشر در فضای مجازی است که تا به این لحظه بازدید‌های فراوانی شده است.

طبق شنیده‌ها، این معلم قبلا هم دانش آموزان را در این مدرسه تنبیه بدنی می‌کرد.

عنایت رضایی‌پور، فرماندار آستارا در خصوص انتشار فیلم تنبیه بدنی دانش آموز از سوی معلم در روستای سیبلی این شهرستان گفت: پس از انتشار این فیلم، موضوع جدی بررسی و اقدامات لازم انجام شد.

به گفته فرماندار آستارا، طبق بررسی‌های انجام شده از سوی آموزش و پرورش، پس از درگیری ۲ دانش آموز با یکدیگر، موضوع با وساطت مدیر مدرسه و معلم به آرامش ختم شد، اما پس از دقایقی، بار دیگر این دانش آموزان با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع باعث عصبانیت معلم و انجام تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان شد.

با هماهنگی آموزش و پرورش، نیرو‌های حراست و بازرسی آموزش و پرورش این شهرستان به سرعت در مدرسه حاضر شدند و علاوه بر توبیخ و درج موضوع در پرونده این معلم، پرونده وی به هیات رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش گیلان ارجاع داده شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۰۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
این مردیکه روانی رو باید بندازن داخل سطل آشغال
ناشناس
۰۶:۲۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
با سلام،
گفتگویی تلخ با توجه به حوادث اخیر در مدارس،
دردهایی در جامعه هست که باید گفت ان شاء الله که بزودی اصلاح شود،
آموزش و پرورش به چه معناست؟!آیا کودکان و نوجوانان ما در مدارس هم آموزش میبینند و هم پرورش می یابند!اشکال کار کجاست که سیستم آموزشی دارد به قهقرا میرود!چرا حوادث اینچنینی هی تکرار میشود!اشکال کار کجاست!مگر نه این است که هر کودکی استعداد و توانایی مختص به خود را دارد!چرا در مدارس ما همه کودکان و نوجوانان با یک روش به تحصیل میپردازند!مگر نه این است که هر کدام دارای ویژگی های مختص به خود است!چرا در مدارس یک نفر هم معلم است و هم مدیر است و هم ناظم!پرورش و آموزش نیروهای آموزش و پرورش کی به داد سیستم آموزشی خواهند رسید!چرا در مدارس روانشناس نداریم!چرا معلمان با توجه به تخصص و آموزش خودشان تدریس نمی کنند!هر نوجوانی در سن بلوغ خواسته ها و افکار مختص به خود را دارد و این افکار چگونه باید هدایت و راهنمایی شوند!کودکان وقتی وارد مدرسه می شوند از هر خانواده افکار مختص آن خانواده را وارد جامعه میکنند و اگر این افکار هدایت نشوند میشود همین که کلاس درس را با میدان جنگ اشتباه میگیرند و معلم را به ستوه می آورند!چرا نوجوانان را تخلیه روحی و روانی نکنیم تا موقع درس درس باشد و موقع استراحت و تفریح تفریح!تا کی باید به روش های غلط و قدیمی پایبند باشیم!اصلاح روش های تربیتی در عصر ارتباطات چگونه و از طرف چه کسی باید انجام شود! چرا فکر میکنیم بچه ها از ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر فقط سر کلاسهای درس باید حاضر باشند و بخوانند و بنویسند و گوش دهند!این سیستم آموزشی از پایه غلط است و نه تنها برای آینده کشور راه گشا نیست بلکه مضر و سمی است!چرا که یک عده افرادی تحویل جامعه میدهیم که در آینده نزدیک نه از شغل خود راضی هستند و نه از زندگی خود!پیشنهاد بنده این است که تصحیح و بازبینی در ساعت های مدارس و معلمین و متخصصین مدارس صورت بگیرد ،در دوران راهنمایی تحصیلی مشاورین و روانشناسان متبحر و متعهدی جایگزین شوند تا با روحیات و اخلاقیات نوجوانان آشنا شوند!
آقای وزیر ظاهرا از اوضاع مدارس دولتی پسرانه کاملا بی اطلاعید!
آن نوجوان بیشتر به روانشناس نیاز داشت تا تبلت اهدایی جنابعالی!شما که معلم را خاطی اعلام کردید با دانش آموزان خاطی جه کردید؟!با اغتشاش داخل کلاس ها چه کردید!این است عدالت شما ها! دبیر با ۳۰ سال خدمت را به نقشه دانش آموزان ۱۳ ساله فروختید!از عدالت خدا بترسید!
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاملا با حرفهای شما موافقم،دانش آموز تبلت نمیخواهد بلکه روانشناس می‌خواهد تا مشکل را اساسی حل کنند،تمام امکانات یک مدرسه برای آموزش و پرورش دادن ؛یک چهار دیواری یه نام کلاس یک تابلو و یک میز و صندلی است،نوجوان و معلم با این امکانات اندک و آن‌همه مطالب سخت به تنگ می آیند،تا کی نظام آموزشی ما مبتنی بر حفظ کردن باشد؟ تا کی معلم را دست خالی سر کلاس میفرستید ؟ تا کی میخواهید پرورش بچه های این کشور را جز بی ارزش ترین کارها قرار دهید؟
وقتی معلم برای آموزش و پرورش دادن دستش خالی باشد ناچار به تنبیه رو می آورد،به تنگ می آید،
آموزش و پرورش باید یک امر همه گانی باشد،همه ی ارگانها باید پشتیبان آموزش باشند،وقتی دانش آموز میخواهد فصل کاشت و برداشت گیاهان را در مدرسه بیاموزد ،کلاس او باید در مزرعه باشد،باید جهاد کشاورزی همگام با آموزش باشد،وقتی ورزش دارد باید باشگاهها و استخرها و مکان های ورزشی خودشان راه را برای آموزش باز کنند،وقتی دانش آموز میخواهد مسائل دینی را بیاموزد مکانهای مذهبی و افراد آموزش دیده باید آماده خدمت رسانی باشند،در کلاسهای هنر همه ارگانهای هنری از موسیقی گرفته تا نقاشی و سفالگری باید در خدمت آموزش باشند،با چهار تا میز و نیمکت و یک چهار دیواری به نام کلاس و یک کوه حفظیات وضع همین است که میبینیددست معلم را پر کنید ،امکانات آموزشی را کامل کنید، و...... اگر همه ارگانها دست به دست هم دهند و پشتیبان آموزش و پرورش باشند دیگر هیچ دانش آموزی وقت خود را به دعوا و کتک کاری نمی گذراند
سید
۲۱:۵۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
یک ریال هم نباید به حقوق معلمان افزوده شود
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ دی ۱۴۰۱
نگران نباش چیزی هم اضاف نکردن همون ماهی ۶ میلیون هست و نتیجه اش هم داری میبینی
ناشناس
۰۰:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ما که بچه بودیم این چیزا عادی بود.
کتکی که میخوردیم تا یک ماه،نمیتونستیم چیزی بخوریمون