سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب الله لبنان:

آمریکا و عربستان مداخله بی سابقه‌ای در انتخابات لبنان دارند

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد سفارت‌های آمریکا و عربستان در بیروت، مداخله بی‌سابقه‌ای در انتخابات پارلمانی دارند.

شیخ نبیل قاووق گفت: سفارت‌های عربستان و آمریکا با هدف تشدید دودستگی‌ها و اختلافات و سوق دادن کشور به سمت فتنه، لیست‌های انتخاباتی را تامین مالی و در انتخابات پارلمانی لبنان مداخله می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری العهد لبنان، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: کسانی که سال ۱۹۸۲ به منزله دستی برای دشمن اسرائیلی بودند، اکنون در انتظار فرصت هستند تا با حمایت و تامین مالی سفارت ها، از پشت به مقاومت ضربه بزنند. نکته قابل توجه این است که معادله تغییر نکرده است، زیرا از سال ۱۹۸۲ تاکنون، آن‌ها را می‌شناسیم و می‌دانیم که آن‌ها و اسرائیلی‌ها در یک محور ایستاده اند و اهداف متحدی دارند. چیزی تغییر نکرده است، اما آن‌ها از تجارب خود درس نگرفته اند.

او گفت: برخی سفرا با نقض آشکار اصول دیپلماتیک و نقض آشکار حاکمیت لبنان، مسئولان بلندپایه را فرامی خوانند. برخی مسئولان لبنانی جرات نمی‌کنند مداخلات سفارت‌ها را متوقف کنند و سفرا به شکل علنی در حوزه پارلمانی مداخله و لیست‌های انتخاباتی، سیاستمداران، احزاب، موسسه‌های رسانه‌ای و اصحاب رسانه را تامین مالی می‌کنند. هدف از این اقدامات، مقابله با مقاومت و تحریک به فتنه داخلی است.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان درباره فتنه انگیزی آمریکا و عربستان در این کشور با هدف تشدید دودستگی‌ها و اختلافات داخلی هشدار داد و تاکید کرد که ما برخلاف آنان می‌خواهیم انتخابات راهی برای نجات کشور باشند.

انتخابات پارلمان لبنان در نیمه ماه میلادی آینده در این کشور برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.