سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نیروگاه خورشیدی در حرم شاهچراغ(ع)

نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام به بهره برداری رسید.

حقیقی مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس گفت: این نیروگاه با بهره گیری از ۵۱۲ پنل۳۹۰ واتی، ۴ دستگاه اینورتر ۵۰ کیلوواتی در فضای پشت بام حرم شاهچراغ (ع) به بهره برداری رسید .

حقیقی گفت: ۶ میلیارد تومان هزینه نصب این نیروگاه خورشیدی شده است که این نیروگاه در فاز اول ۲۰۰ کیلووات معادل برق مصرفی ۱۰۰ خانوار شیرازی را تولید می‌کند.

او گفت: پیش بینی می‌شود نیروگاه خورشیدی حرم در مدت ۲ سال و نیم به صورت کامل به بهره برداری برسد و میزان یک مگاوات برق تولید کند .

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس با اشاره به شعار سال، گفت: برای راه اندازی این نیروگاه از توان داخلی و تولید کنندگان فارس استفاده شده و تمام پنل‌های استفاده شده تولید جوانان فارسی است.

حقیقی گفت: حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان اولین بقعه متبرکه در کشور، پیشقدم راه اندازی نیروگاه خورشیدی شده است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی نیز این اقدام را سرلوحه کار خود قرار دهند و با بهره گیری از ظرفیت استان، اقدام به راه اندازی نیروگاه خورشیدی در محل کار خود کنند.

او گفت: برق تولید شده از نیروگاه خورشیدی حرم شاهچراغ (ع) به شبکه سراسری تزریق و درآمد حاصل از آن صرف امور خیر، برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و همچنین تامین هزینه‌های دارالشفای حرم می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.