سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش بادهای شدید در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز پدیده غالب در هرمزگان وزش باد‌های نسبتا شدید غربی پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور گفت: در مناطق خشکی نسبت به روز گذشته از شدت سرعت باد و گردوغبار کاسته شده، اما در نوار ساحلی، برخی خشکی‌های مناطق شمالی و شرقی استان کماکان از ساعات ظهر افزایش سرعت باد، بروز گردوغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

او گف: در مناطق دریایی وزش باد‌های شدید امروز نیز ادامه خواهد داشت و در سایر مناطق استان، آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با غبارمحلی پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: امروز در ساعات صبح خلیج فارس و مناطق جنوبی تنگه هرمز (جنوب جزیره قشم) و دریای عمان با وزش باد‌های نسبتا شدید غربی، نسبتا مواج پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: از ساعات ظهر مناطق دریایی استان با شدت گرفتن سرعت باد نسبتا مواج خواهد شد، سرعت باد طی ساعات بعدازظهر در خلیج فارس و تنگه هرمز به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در تردد‌های دریایی خواهد شد.

سی سی پور گفت: توصیه می‌شود با توجه به نامساعد بودن وضعیت دریایی، از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در نوار ساحلی و جزایر استان پیش بینی می‌شود، گفت: از فردا به تدریج از شدت سرعت باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد.

سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی امروز کاهش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است و از فردا تا پایان هفته به تدریج افزایش نسبی دما در برخی نقاط از جمله مناطق شرقی استان پیش بینی می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.