سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از سردیس شهید سید مرتضی آوینی در شهرکرد

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی آیین رونمایی از سردیس شهید سید مرتضی آوینی در پردیس سینما بهمن شهرکرد برگزار شد.

آیین رونمایی از سردیس شهید سید مرتضی آوینی عصر امروز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان و خانواده‌های شهدای چهارمحال و بختیاری در پردیس سینما بهمن شهرکرد برگزار شد.

آقای قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در این آیین با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی هر ساله به احترام سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی برگزار می‌شود، گفت: این فرصت، مجالی برای بازخوانی پیام‌های هنر انقلابی، متعهد و دغدغه‌مند است.


بیشتر بخوانید


اینکه چرا این هفته به یاد شهید آوینی نام‌گذاری شده است خود موضوع قابل تاملی است چرا که پس از شهادت وی در سال ۱۳۷۲ همچنان نام وی بر سر زبان‌هاست و این موضوع را می‌توان ناشی از دغدغه این شهید هنرمند در رابطه با طرح هنرمندانه تقابل تمدن نوین اسلامی و تمدن غرب دانست، موضوعی که همچنان به عنوان مهم‌ترین دغدغه جامعه امروز و نظام جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.

این شهید بزرگوار توانست به خوبی تقابل خدا و شیطان را شناخته و آن را در آثارش به نمایش بگذرد و با وجود اینکه پس از وی متفکران و فیلسوفان دیگری نیز پا به عرصه ارائه نظرات و اندیشه‌ها گذاشتند، اما نوع نگاه و تفکر آوینی در قالب آثارش همچنان بر تارک این تقابل تمدنی و معنوی می‌درخشد.

تلاش خواهد شد برنامه‌های مختلفی با محوریت خوانش اندیشه شهید سید مرتضی آوینی در استان اجرا شود تا علاوه بر بسط نگاه آوینی در تولید آثار هنری، نسل جوان نیز هر چه بیشتر با مبانی هنر انقلابی آشنا شوند.

در این آیین، سردیس شهید آوینی اثر استاد قدرت الله معماریان به دست فرزندان شهید عزت‌الله سلیمانی از شهدای مدافع حرم چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.