سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش جرایم با توازن در خدمت‌رسانی به مناطق و محله‌های خوزستان

 رییس کل دادگستری خوزستان گفت: برخی از محله‌ها در حوزه‌های شهری مستعد وقوع جرایم و آسیب‌ها هستند که عمده دلیل آن نبود توازن در ارایه خدمات دستگاه‌های خدمت‌رسان به این مناطق است.

 علی دهقانی در نشستی با شهردار اهواز  رکن اساسی کار در شهرداری را داشتن یک مدیریت متخصص دانست.

به گفته او،   شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد خدمت‌رسان تکالیف متعدد و سنگینی به عهده دارند و نقش اساسی را در زندگی روزمره مردم ایفا می‌کنند.

 رییس کل دادگستری خوزستان گفت:  به دلیل ارتباط نزدیک مردم با خدمات شهرداری‌ها، هرگونه کوتاهی در خدمت‌رسانی به شهروندان، موجب اختلال در زندگی آنان می‌شود.

آقای دهقانی گفت:  شهرداری‌ها یکی از این نهاد‌های خدمت‌رسان و مهم‌ترین آن هستند. قانونگذار نیز با توجه به اصول مهندسی شهرسازی و دانش بوم شناسی شهری، تکالیف متعدد و اختیاراتی را برای شهرداری‎‌ها تعیین کرده است که جلوگیری از سد معبر و ساخت و ساز غیر مجاز، فراهم کردن مقدمات تشکیل کمیسیون ماده۱۰۰ و ۷۷ از جمله آن‌ها است.

رییس کل دادگستری خوزستان می‌گوید: شهرداری‌ها بودجه مصوبی ندارند و درآمد‌های خود را از عوارض شهری که توسط شهروندان پرداخت می‌شود تامین می‌کنند و جذب مشارکت عمومی مردم با تقویت روحیه قانون‌گرایی در این زمینه بسیار اثرگذار خواهد بود.

این مقام مسئول  بر ضرورت حمایت همه جانبه از شهرداری‌ها به منظور حل مشکلات حداکثری مردم در ارایه خدمات مطلوب  تاکید کرد.

او ادامه داد: نظارت شهرداری بر ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از حاشیه نشینی جایگاه مهمی در انتظام فضای شهری دارد بنابراین باید با قاطعیت با این موارد برخورد و هزینه ساخت و ساز‌های غیرمجاز افزایش یابد.

 کل دادگستری خوزستان ادامه داد: نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها نیز باید در بحث حفاظت و صیانت از اموال و تجهیزات شهری و پیگیری مسایل مرتبط با آن، فعال و اثرگذار باشند.

علی دهقانی صدور آرای مربوط به تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز و اجرای بدون اغماض این احکام را ضروری برشمرد و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های شهرداری را از اولویت کاری دادگستری خوزستان بیان کرد.

رییس کل دادگستری خوزستان ودادستان عمومی و انقلاب اهواز ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ معارفه شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.