سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای نخستین تفاهم نامه همکاری دانش بنیان مازندران

فرماندار شهرستان آمل از امضای نخستین تفاهم نامه طرح‌های دانش بنیان مازندران در این شهرستان خبر داد.

سید عباس حسینی از امضای نخستین تفاهم نامه طرح‌های دانش بنیان مازندران در این شهرستان خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاه ویژه برای برون رفت از شرایط موجود نگاه تیزبینانه در سلسه فرایند نامگذاری‌ها دارند و نامی که دانش را به تولید و اشتغال متصل کند، کلید برون رفت کشور از مشکلات موجود است.

او می‌گوید:ایده‌ها و طرح‌های دانش بنیان می‌تواند تولید را به سمت پویایی سوق دهد و از فرایند سنتی به مدیریت‌ها و تولید به روز رهنمون سازد.

به گفته فرماندار شهرستان آمل با وجود پتانسیل این شهرستان و وجود بنگاه‌های اقتصادی شاهد اتفاقات ویژه خواهیم بود.

او می‌گوید: ضعف ما کمبود سرانه فیزیکی برای رونق اکوسیستم دانش بیان بود که با ایجاد تشکیل هسته‌های فناور در این شهر انتقال دانش به دانش‌های تحول آفرین و کارآفرین وجود دارد و شتاب بیشتری می‌تواند شکل بگیرد.

علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز در این جلسه گفت: آمل شهری است که از دیرباز بعنوان شهر صنعتی و اقتصادی مطرح بوده و از این رو نیروی کار بیکار دراین شهرستان به ندرت یافت می‌شود.

او می‌گوید: میانگین کارگر ساده در این شهرستان بیشتر است و گذشتگان توانستند نیمی از صنعت را اینجا مستقر کنند و ما برای نسل‌های بعد باید برای بخش دیگر اقتصاد همه بازار را متحول کنیم.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری مازندران بازار شرکت‌های دانش بنیان باید در چارچوب‌های کم، اما اساسی ایجاد شود و اقتصاد دانش بنیان در حوزه آمل باید مانند صنایع آن رشد کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.