سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در فارس

برای توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در فارس تسهیلات متعدد در حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی به افراد متقاضی اعطا می‌شود.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: در سند تحول دولت، چشم انداز، هدف، مسیر و شاخص‌های حرکت حوزه زنان و خانواده در چهار سال آینده مشخص شده است.

زهرا یقطین از هفت مأموریت تحکیم خانواده، کسب و کار پایدار، نشاط اجتماعی، جمعیت، زیست عفیفانه، گفتمان الگوی سوم زن مسلمان و حقوق و مسئولیت‌های بانوان، برای حوزه زنان و خانواده خبر داد.

او گفت: به برکت دولت مردمی و انقلابی، در این سند، چشم انداز، هدف، مسیر و شاخص‌های حرکت حوزه زنان و خانواده در چهار سال آینده مشخص شده که باید با تکیه بر مشارکت‌های مردمی این شاخص‌ها تغییر و تکمیل گردد.

به گفته یقطین، در این سند، هفت مأموریت تحکیم خانواده، کسب و کار پایدار، نشاط اجتماعی، جمعیت، زیست عفیفانه، گفتمان الگوی سوم زن مسلمان و حقوق مسئولیت‌های بانوان، برای حوزه زنان و خانواده استانداری فارس مشخص شده که سعی بر آن است که با شناخت و احصاء وضع موجود در سال ۱۴۰۱ شاخص‌ها و مسیر حرکت را در حوزه‌های مختلف به پیش ببریم و در این مسیر، امید داریم با استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و هیئت‌های اندیشه ورز در استان و شهرستان‌ها بتوانیم این مأموریت‌ها را به بهترین نحو به سرانجام برسانیم.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: در طرح خانواده متعالی، آموزش مهارت‌های زندگی برای تمامی گروه‌های هدف استان مورد توجه قرار گرفته که دبیرخانه طرح خانواده متعالی به صورت خاص برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده سعی بر آن دارد که محتوای خوب و مناسب با رویکرد مبانی دینی و قرآنی را احصا نماید و زمینه ارائه محتوای مناسب را فراهم نماید و قطعاً مشارکت و کمک فرهیختگان و بانوان توانمند در شهرستان‌ها را در این خصوص نیاز خواهیم داشت.

او، بر لزوم توانمند سازی اقتصادی زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار با توجه به رتبه پنجم استان فارس در تعداد زنان سرپرست خانوار در کل کشور، تأکید کرد.

یقطین گفت: تسهیلات متعددی در حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی توسط نهاد‌ها و ادارات مختلف به افراد متقاضی اعطا شده و می‌شود که با تلاش دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس و انعقاد تفاهم با دستگاه‌های مرتبط در این زمینه و جذب اعتباراتی از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سعی بر آن شده که این تسهیلات به نحو راحت‌تر و بهتری در اختیار این افراد قرار بگیرد.

او از طراحی پلتفرمی برای جمع آوری اطلاعات زنان توانمند استان خبر داد و گفت: در طراحی این پلتفرم، سادگی و راحتی دسترسی مد نظر قرار گرفته که زنان توانمند استان می‌توانند اطلاعات خود را در این پلتفرم ثبت نمایند و همچنین برای طرح مسائل و مشکلات و ارائه ایده ها، پیشنهادات و ارتباط مستقیم با دفتر امور زنان و خانواده نیز درگاه ارائه نظام پیشنهادات و ایده‌های زنان نخبه و فرهیخته استان فارس نیز در سایت استانداری فارس پیش بینی شده که هر دو به زودی رونمایی خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.